×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طی ۱۲ روز کاری بیش از ۲۸ هزار نفر اوراق کرونا۱ و کرونا۲ خریداری کردند

تجارت گردان | طی ۱۲ روز کاری بیش از ۲۸ هزار نفر اوراق کرونا۱ و کرونا۲ خریداری کردند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، طی پنج روز معاملاتی اخیر، ۲ هزار و ۱۹۹ نفر مشارکت‌کننده به یاری هموطنان خود شتافتند تا با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در پویش مردمی بازار سرمایه علیه کرونا، در مجموع مبلغ ۱۷ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال از سوی فعالان بازار سرمایه برای مقابله با این بیماری و کمک به کادر درمان جمع‌آوری شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، سومین هفته از فروردین‌ماه در میانه التهاب و نگرانی از ویروسی سپری شد که برای شیوع و پیدا کردن کردن میزبان خود، قائل به هیچ قاعده و قانونی نیست. در حالی که سازمان بهداشت جهانی به صراحت اعلام کرده در جهان کمتر نقطه‌ای را می‌توان یافت که آلوده به ویروس کرونا و آثار زیانبار اقتصادی و بهداشتی آن نباشد، در کشور ما شاهدیم اهالی بازار سرمایه برای کمک مالی برای کنترل و مهار هرچه بیشتر این بیماری با پیوستن به پویش مقابله با کرونا، هر روز جلوه تازه‌ای از زنجیره اتحاد و همبستگی خود را به رخ می‌کشند.

در هفته جاری از مجموع مشارکت‌کنندگان در نماد «کرونا۱» که تمامی مبالغ جمع‌آوری شده آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا خواهد شد و در نماد «کرونا۲» که سود و منافع حاصل از آن در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، ۲ هزار و ۱۸۹ نفر افراد حقیقی هستند.

براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ایران از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جایگاه هفتم ایستاده است؛ در چنین موقعیتی اهالی و فعالان بازار سرمایه با حضور در پویش مردمی مقابله با کرونا تلاش می‌کنند همبستگی خود را با مبتلایان به این ویروس و وزارت بهداشت و درمان نشان بدهند.

در این بازه زمانی در نماد «کرونا۱» با مشارکت یک هزار و ۸۵۰ شخص حقیقی و حقوقی مبلغ ۵ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۶۰ هزار ریال جمع‌آوری شده و ۹۴۶ شخص نیز اوراق نیکوکاری «کرونا۲» را به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال خریداری کرده‌اند.

پویش مردمی «مشارکت در کرونا را میلیونی کنیم» از ۲۷ اسفندماه و همزمان با آغاز دوره اوج انتشار ویروس کرونا در جهان، در فرابورس ایران در قالب تامین مالی جمعی آغاز شد تا در زمره کمپین‌هایی در بازار سرمایه جهان باشد که برای جذب منابع مالی برای تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا نقش ایفا کردند.

اهالی بازار سرمایه از ابتدای این پویش تا کنون با استقبال پرشور خود و مشارکت ۲۸ هزار و ۵۷۴ نفری، مبلغ ۱۷۰ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جمع‌آوری کرده‌اند تا ۵۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۵۴۰ هزار ریالی که از فروش اوراق «کرونا۱» حاصل شده، تماما در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و با سود حاصل از ۱۱۷ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۱۰ هزار ریالی که از فروش اوراق «کرونا۲» بدست آمده، هرچه زودتر شرایط برای شکست ویروس کرونا هموارتر شود.

این کمپین که از ابتدای حیاتش با استقبال اهالی بازار سرمایه روبه‌رو شد، قرار است تا پایان فروردین‌ماه ادامه داشته باشد. به منظور تسهیل امکان حضور حداکثری اهالی بازار سرمایه، حداقل تعداد سهام در این نمادها یک ورقه گواهی نیکوکاری به ارزش اسمی ۱۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است و سقفی برای حداکثر میزان مشارکت در خرید این اوراق مشخص نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.