×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ظریف: ایران و چین تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را محکوم کردند

تجارت گردان | ظریف: ایران و چین تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را محکوم کردند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در پیامی توئیتری به زبان چینی، به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با همتای چینی اشاره و اعلام کرد که دو طرف در این گفت‌وگو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، در توئیت ظریف به زبان چینی درباره گفت‌وگوی تلفنی دیروز(چهارشنبه ۲۷ فروردین) با همتای چینی‌اش آمده است: بسیار خرسندم که بار دیگر با دوست قدیمی « وانگ یی » وزیر امور خارجه و عضو شورای دولتی چین صحبت کردم. ما درخصوص مسائل مورد علاقه مشترک از جمله مبارزه با کرونا، تعمیق مشارکت جامع راهبردی میان دو کشور و صلح و ثبات در افغانستان تبادل‌نظر کردیم. از چین برای ارسال کمک‌های کرونایی و اعزام تیم پزشکی تشکر کردم و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را که مانع بزرگی بر تلاش‌های ایران در مبارزه با کروناست محکوم کردیم.»

ظریف بعدازظهر چهارشنبه در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران با مقام‌های سایر کشورها درخصوص تحولات سیاسی در افغانستان و بازگشت صلح و ثبات به این کشور با وانگ یی همتای چینی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 
در این گفت‌وگو درخصوص روابط دوجانبه و شراکت جامع و راهبردی دو کشور، مبارزه مشترک با کرونا و نیز سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا از جمله تحریم‌های یکجانبه و غیرانسانی آن رژیم علیه ملت ایران رایزنی و تبادل‌نظر شد.
ظریف همچنین روز  چهارشنبه در واکنش به قطع کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت در توئیتی اعلام کرد که جهان در حال تجربه قلدری رژیم آمریکاست. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.