×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عرضه خودرو در بورس کالا، راهکار مقابله با رانت

به گزارش تجارت گردان به نقل از کالاخبر، علی سعدوندی، اقتصاددان در گفتگو با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد عرضه خودرو در بورس کالا را مفید خواند و گفت: شاید این برای نخستین بار در جهان است که عرضه خودرو به صورت قرعه کشی در کشور ما انجام شده است و زمانی باب شد که از سوی تولید کنندگان رانت بزرگ بوجود آمد و آنهم اختلاف قیمت کارخانه و بازار بود که بر می گردد به رانت که تصمیم گرفتند با قرعه کشی این رانت را بردارند.

وی افزود: در این زمینه بازدهی تولیدات کم شده و با توجه به افزایش قیمت خودروها همچنان خودروسازان اعلام می کنند که زیان‌ده هستند و همین زیان دهی باعث شده که تولید کم شود و زیان دهی بالا برود.

سعدوندی با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا، تولیدکننده خودرو از این ساز و کار منافع مناسب و بیشتری خواهد برد، گفت: عرضه خوردو در بورس کالا گامی بسیار مهم است که اگر شامل تمام محصول‌های خودروسازها شود، می‌تواند حرکتی بزرگ برای حذف قرعه‌کشی باشد و قیمت ها را ثابت نگهدارد.

به گفته این کارشناس اقتصادی با عرضه خودرو در بورس کالا همه افراد شانس مساوی و برابری برای خرید خودرو پیدا می کنند.

سعدوندی در پایان خاطر نشان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا یک فرآیند کوتاه مدت است برای جلوگیری از یک آسیب بزرگتر که متاسفانه چند ماهی است که گریبانگیر اقتصاد کشور شده است و به جای حذف قرعه کشی اگر چه مورد تایید کارشناسان بازار سرمایه اس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.