×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
عزم جدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جذابیت های فراوان این کانون صنعتی و معدنی سبب شده تا سرمایه گذاران حوزه های مختلف صنعتی و معدنی ظرفیت و جذابیت های این سرزمین را جهت سرمایه‌گذاری ترجیح دهند.

حجت الاسلام روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در جمع مدیران و مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حضور امام جمعه موقت و فرماندار شهرستان سخن می گفت، با ابراز خرسندی از ایجاد و امکان ظرفیت های این کانون صنعتی و معدنی اظهار داشت: ایجاد، رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد حاصل منظومه فکری و التزام جدی مسئولین شهرستان لامرد جهت رشد و ترقی این منطقه است.

وی در ادامه به اهتمام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تولید مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: آن چه که برای ما مهم است تولید مصالح استراتژیکی مثل فولاد، آلومینیوم، سیمان، کاشی و سرامیک و … است و بنیاد مصمم است که درصد قابل توجهی از مصالح را تولید کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، به منظور نیل به اهداف بنیاد، گروه فنی را به منطقه جهت شناسایی ظرفیت ها اعزام خواهیم کرد. در ادامه دکتر موسوی نماینده لامرد و مهر به صورت مبسوط به تبیین ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان لامرد پرداخت. وی با اشاره به ایجاد شهر جدید تابناک گفت: این شهر با ظرفیت ۵۴ هزار نفر طراحی شده و در حال حاضر زیرساخت های این شهر در حال آماده شدن است. عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به خشکسالی هایی که در منطقه رخ داده بیان داشت: می بایست برای نجات مردم از این معضل طبیعی اقدامی تاریخی انجام داد، انتقال آب از دریا در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه این امر در حال محقق شدن است. آب شیرین کن در منطقه پارسیان در حال احداث است و با لوله های به قطر یک متر، ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب را به این منطقه منتقل می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵% پروژه آب شیرین کن اجرا شده، این پروژه امیدواریم در در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد. نکته مهم در اجرای این طرح مشارکت صندوق توسعه ملی تا سقف ۳۰ درصد با این پروژه است که ضمانت اجرایی آن در بهره‌برداری از پروژه در موعد مقرر را بالا می برد.

در ادامه مهندس فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به معرفی این کانون بزرگ صنعتی و معدنی پرداخت. وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد متعلق به سازمان معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو ست، سازمانی بسیار قوی که ذیل وزارت صمت است و به صورت تخصصی در زمینه های معادن و صنایع معدنی ورود می‌کند و از امکانات خوب تخصصی و سرمایه‌گذاری برخوردار است. وجود کارخانه آلومینیوم بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال، دسترسی به خلیج فارس از طریق بندر پارسیان، قرار گرفتن در مرکز حوزه های گازی جنوب کشور شامل پارس جنوبی، وراوی، تابناک و هما، موقعیت خاص و طلایی را برای سرمایه گذاری در منطقه ایجاد کرده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به استقبال سرمایه گذاران در حوزه پتروشیمی از منطقه ویژه افزود: در دسترس بودن خوراک ها و تولیدات پتروشیمی، پالایشگاه پارسیان و پالایشگاه عسلویه، سرمایه‌گذاران را علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: با وجود سازمان ایمیدرو شدت اشتیاق به سرمایه‌گذاران خارجی دو چندان می‌شود چون می‌دانند که یک شرکت مادر تخصصی دولتی پشت آنهاست که این یکی از امتیازات برجسته منطقه ویژه اقتصادی لامرد است. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ابراز امیدواری کرد با حضور سازمان بزرگ مثل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منطقه این هم افزایی سرعتش به قدری زیاد می‌شود که در کمتر از ۵ سال این ۸۵۰۰ هکتار زمین منطقه ویژه پوشش داده می‌شود.

مهندس فتاحی عنوان داشت: معتقدم هم افزایی ایمیدرو با بنیاد مسکن که یک نهاد حکومتی است و در حال گسترش و توسعه صنایع است می تواند برگ برنده‌ای برای مملکت و نظام باشد. منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نقطه تلاقی استان های فارس، بوشهر و هرمزگان واقع شده است. این کانون نوظهور صنعتی و معدنی در سال گذشته از سوی سازمان ایمیدرو در مدیریت بهره وری، به عنوان سرآمد شرکت های تابعه ایمیدرو معرفی گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.