×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد آغاز شد/پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان سرعت گرفت

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۹ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در مرحله اجرایی و عملیاتی قرار گرفته است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اراضی معادل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به بنیاد مسکن معرفی کرده است که ۸۷ هزار واحد از این تعداد اراضی کاربری مسکونی دارند و برای آنها پروژه تعریف شده است. از این تعداد اراضی تامین شده و دارای کاربری مسکونی ۶۹ هزار و ۵۰۰ واحد وارد فار عملیاتی و اجرایی شده‌ است.

سهرابی افزود: طبق تازه‌ترین آمار ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۲۵ هزار نفر برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کردند.

وی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: پیش‌تر مشکلاتی در خصوص  بی‌توجهی دفترخانه‌ها به مصوبه شورای مسکن در خصوص پذیرش اسناد دفترچه‌ای برای قرارداد مشارکت مدنی وجود داشت که اکنون این مشکل حل شده است و اسناد دفترچه‌ای نیز مورد پذیرش اسناد برای معرفی به بانک قرار گرفته است. با جلسات مداوم و پیگیری وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه این مشکل برطرف شده است.

الزام ساخت‌وسازها در رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰

سهرابی در خصوص کیفی‌سازی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰ در تولید مسکن و در تمامی ساخت‌وسازها الزامی بوده و بنیاد مسکن نیز به این مهم همت گمارده است.

نتایج بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در تفاهم با دانشگاه صنعتی‌شریف ۴ ماه دیگر اعلام می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در خصوص صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسیده است که مطالعات انجام اینکار در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی و بومی‌سازی آغاز شده است که پیش‌بینی و زمانبندی شده تا نتایج مطالعات تا ۴ ماه آینده نهایی و اعلام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.