×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
فاز اول پالایشگاه خوزستان در شهر آبادان راه‌اندازی می‌شود

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صنایع یکی از محورهای اقتصاد در شهر آبادان است که می‌تواند در زمینه اشتغالزایی و توسعه اقتصاد تأثیر مثبت داشته باشد.

وی افزود: به صورت مستمر از شهرک‌های صنعتی آبادان بازدید می‌کنم و معتقدم صنعتگران باید مورد حمایت واقع شوند و صدای آنها شنیده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از طرح‌های مهم صنعتی شهر آبادان، پالایشگاه نفت خام فوق سنگین خوزستان واقع در ۱۷ کیلومتری این شهر است.

مولوی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که در شرایط فعلی اقتصادی وجود دارد، جلسات متعددی در سطح کلان برای این پالایشگاه انجام دادیم و مقرر شد فاز اول آن با سرمایه‌گذاری ایرانی- چینی به زودی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: مجوز اولیه برای تأمین آب شرب، تأمین ۱۵ مگاوات دیماند برق از سازمان برق دریافت شده است. ایستگاه پمپاژ آب توسط شرکت مهندسی مشاور طراحی و همچنین نقشه‌های حصارکشی و احداث جاده‌های اصلی توسط شرکت مهندسی مشاور انجام شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: گاز مایع، بنزین، دیزل، سوخت جت و گوگرد از تولیدات پالایشگاه خوزستان خواهد بود.

مولوی اظهار کرد: دریافت مصوبه هیئت مدیره پالایش و پخش، ثبت شرکت با سرمایه اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال، دریافت مجوز FIBBA از وزارت امور اقتصادی و دارایی، برگزاری جلسه با سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار، دریافت مجوز احداث از سازمان منطقه آزاد اروند و دریافت مجوز زیست محیطی برخی از اقدامات صورت گرفته است.

وی ظرفیت اشتغالزایی مستقیم پالایشگاه خوزستان را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: زمین مورد نیاز این پالایشگاه به مساحت ۳۴۵ هکتار خریداری و سند آن دریافت شده است؛ عملیات نقشه برداری و مطالعات ژئوتکنیک از محل احداث پالایشگاه خوزستان توسط شرکت مشاور انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.