×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فروش برنج‌های کم کیفیت به نام برنج مرغوب

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ محمد آقا طاهر، افزود: سودجویان در همه مواد غذایی که امکان تقلب وجود دارد رخنه و ورود کرده اند. کارگاه ها، سوله‌ها و انبار‌هایی در مناطق خارج از شهر‌های بزرگ که بار‌ها از رسانه ملی گزارش داده شده، بدون هیچ گونه نظارت و کنترلی در دست عده‌ای منفعت طلب که نام و شهره دیگر خدمتگذارن را خدشه دار می‌کنند و اعتماد را از مردم می‌گیرند.

آقا طاهر در ادامه تاکید کرد: انواع روغن‌هایی که به نام طبیعی و اصل به فروش می‌رود؛ اما با دیگر روغن‌های ارزان قیمت مخلوط و به نام روغن واقعی با مبالغ بسیار بالاتر به فروش می‌رود به عنوان نمونه روغن زیتون که روغن معمولی با ترکیب مقدار کمی اسانس به مصرف کننده عرضه می‌شود یا انواع آبلیمو‌هایی که هیچ بویی از لیموی واقعی نبرده و تنها با چند ماده و اسانس با نام آبلیموی واقعی به فروش می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر یک از مثال‌های فوق تنها با یک حساب سرانگشتی می‌توان به غیر واقعی بودن محصول پی برد، مبلغ هر یک کیلو لیموی تازه با پوست بسیار بیشتر از یک شیشه آب لیمو است. یک کیلو لیمو آیا یک لیتر آب لیمو می‌دهد؟ مضاف بر هزینه‌های بسته بندی، حمل و. کاملا هویداست که تقلب است. این پدیده در گستره زیادی از کشور رخ می‌دهد و تنها می‌توان گفت باید وجدان را تربیت کرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. سود سرشاری که نصیب متقلبان می‌شود در مقابل سلامتی و جان عده بی شماری از مصرف کننده که به خطر می‌افتد بار‌ها از طریق رسانه‌های مختلف گوشزد شده؛ اما طمع این افراد تمامی ندارد.

آقاطاهر در خصوص برخی از سموم که برای دفع آفات در انواع محصولات خصوصاً برنج استفاده می‌شود گفت: در برخی از سموم، آرسینیک وجود دارد که کشاورزان مجبور به استفاده از آن هستند. خیلی راحت می‌توان این سم را از برنج جدا کرد. تجربه‌ای که ایرانیان سال هاست بدون آموزش انجام می‌دهند و بتازگی در خارج از کشور به این نتیجه رسیده اند و آن هم خیس کردن برنج حدود ۵ تا ۱۰ ساعت در آب قبل از پخت است. این کار ۸۰ درصد سم مذکور را از برنج می‌گیرد و افرادی که نگران این موضوع هستند با این ترفند ساده می‌توانند با خیال راحت استفاده کنند.

وی در خصوص چای نیز اضافه کرد: چای ایرانی همیشه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده است؛ اما ذائقه‌ها متفاوت است. در حال حاضر از کشور‌های هند، سری لانکا و کنیا واردات چای داریم و به ۹ کشور دنیا از جمله ترکیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، آلمان، تاجیکستان، روسیه، هند و ازبکستان صادرات داریم

آقاطاهر در خصوص شکایت‌های مردمی از انواع مواد گفت: در صورت اعتراض نسبت به هر یک از مواردی که مردم هم وطن دارند می‌بایستی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا موضوع از طریق وزارت صمت و بازرسی اتاق اصناف پی گیری شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.