×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرکی: کی‌روش و گواردیولا هم نمی‌توانند کاری بکنند/ فدراسیون نداریم!

حسین فرکی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اینکه آیا با نظر برخی از کارشناسان برای برکناری اسکوچیچ از تیم ملی در این مقطع و انتخاب یک مربی دیگر از جمله کی‌روش موافق است یا خیر؟ گفت: حتی الان بهترین مربی دنیا را هم بیاورید، موافق نیستم. شخصا موافق این موضوع نیستم. کاری به اسامی هم ندارم. چه گواردیولا و چه کی‌روش را هم بیاورند، نمی‌توانند کاری کنند و زمان برای این کار مناسب نیست و باید همین مسیر ادامه داشته باشد. مسئله مهم این است که تیم ملی را به عنوان اولویت نخست در نظر داشته باشیم و حمایت کنیم.

شرایط ایده‌آلی در جام جهانی نخواهیم داشت

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به این زمان کوتاه، به نظر او ایران شرایط ایده آلی در قطر خواهد داشت یا خیر اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم وقتی جام جهانی می‌رسیم، شرایط ایده‌آلی داشته باشیم.

مربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در واکنش به اینکه به علت برگزاری بازی‌های جام جهانی در کوران مسابقات باشگاهی، احتمالا ملی‌پوشان در شرایط فردی خوبی خواهند بود اما ایران از نظر تیمی به شرایط ایده‌آل می‌رسد یا خیر گفت: به اعتقاد من از نظر تیمی به مشکل می‌خوریم. شاید بازیکنان در شرایط خوبی باشند و اکثرا هم در اروپا هستند و بیشتر مسئولیت تیم روی دوش آن‌هاست اما فکر نکنم کادرفنی و مردم از تیم راضی باشند. توکل ما بر خدا است.

اردوی تیم ملی در قطر شبیه دید و بازدید بود

وی درباره اردوی تیم ملی فوتبال ایران در قطر که با نارضایتی بازیکنان همراه بود و تیم ملی بازی نه چندان خوبی را مقابل الجزایر به نمایش گذاشت گفت: به هر حال فکر می‌کنم اخبار، اطلاعات، تصاویر و برنامه‌هایی که در رسانه‌ها درباره قطر گفتند، رضایت‌بخش نبوده است. حداقل یک بازی در این کشور انجام دادیم. شاید اگر در قطر نبودیم، همین بازی هم انجام نمی‌شد. به جز خود بازی، اردو رضایت بخش نبود. همه بخش‌ها از جمله بازیکنان و کادرفنی به این موضوع اعتراف می‌کنند. پس مشخص است که قضاوت‌ها درباره اردوی قطر درست بوده است. اتفاقاتی که در قطر رقم خورد و بازیکنان به این کشور رفتند، بیشتر شبیه به دید و بازدید بوده است.

او در واکنش به این سوال که به عنوان مربی تیم ملی ایران، در اردوی قطر حاضر می‌شد، گفت: باید شرایط را بررسی کرد. گاهی وقت‌ها آدم مجبور است شرایط بد را انتخاب کند. شاید این اردو بهتر از هیچ بود. البته کادرفنی مناطق دیگری را برای تشکیل اردو در نظر گرفته بود که انجام نشد. از قبل یک مناطقی برای تشکیل اردو و بازی خیلی مورد استقبال قرار می گیرد. یک وقت‌هایی آدم مجبور می‌شود شرایط بدتر را انتخاب کند. در واقع این شرایط بهتر از هیچ است.

اگر اردو در تهران بود، بهتر می‌شد

مربی و بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره نارضایتی بازیکنان از تصمیم مربی تیم ملی برای برگزاری اردو در قطر یادآور شد:  وفتی شرایط ایده‌آل نباشد، انتقاد هم وجود دارد. به نظرم کادرفنی، بازیکنان و مردم حق دارند انتقاد کنند. بازیکنان و ما می‌گوییم اگر اردو در تهران بود، حداقل در تهران در شرایط آب و هوایی بهترین تمرین می‌کردند و از نظر جسمی و روحی اتفاقات اخیر رخ نمی‌داد.

او با بیان اینکه زمان زیادی تا جام جهانی نمانده است گفت: فقط یک فیفا دی تا جام جهانی باقی مانده است که باید بازی تدارکاتی داشته باشیم. این مسئله هم با توجه به مسائل تحریم و مشکلات، کار راحتی نیست.

فرکی درباره شکست تیم ملی ایران در دیدار دوستانه مقابل الجزایر و در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد ضعیف ایران مربوط به وضعیت این اردو بود یا مشکلات مربوط به گذشته است اظهار کرد: به نظرم ما از نقطه‌ای دچار ضعف شدیم که دو بازیکن کلیدی خودمان را در قلب خط دفاعی نداشتیم. خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به علت مصدومیت و محرومیت غایب بودند. این دو از زمان پرسپولیس به همکاری خوبی رسیده‌اند. از طرفی تیم ملی به علت خستگی ناشی از مسابقات باشگاهی در شرایط خوبی هم قرار نداشت.

ایران جلوی الجزایر زور نداشت

مربی سابق تیم ملی ایران ادامه داد: مقابل الجزایر زور زیادی نداشتیم. از نظر آمادگی جسمانی، تیم خوب نبود چرا که بازیکنان یک فصل بازی کرده‌اند و خسته و از فوتبال دل زده شده‌اند و شور و اشتیاق لازم وجود ندارد. در کنار این مسئله، الجزایر هم با وجود غیبت چند بازیکن اصلی، از تیم‌های خوب آفریقا است و به مراتب از ما سرحال‌تر بود. ایران هم در بخش دفاعی و تهاجمی توانی نداشت. حریف هم نقاط ضعف ایران استفاده کرد و ما فقط دو، سه موقعیت داشتیم که روی یکی از حرکات خوب به گل رسیدیم و بازی مساوی شد اما در ادامه بازی را باختیم. هر چند در بازی تدارکاتی برد و باخت مدنظر من نیست.

وی با اشاره به اوضاع فدراسیون فوتبال گفت: ما فدراسیونی نداریم که تصمیم گیر باشد. پول هم نداریم. حمایت‌های وزارت ورزش باید وجود داشته باشد و از نظر مالی و سیاسی کمک کنند. هر چند ما خواهان دخالت کمتر دولت هستیم و دوست داریم دولت وارد حیطه ورزش نشود. همه چیز در اختیار فدراسیون فوتبال باشد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.