×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فـولاد به کشتی سـازی رسـید

به گزارش تجارت گردان به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو در جریان این نشست مشترک مدیران دو شرکت و به بحث و تبادل نظر در خصوص پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و طرح‌های توسعه‌ای دو مجتمع ایزوایکو و فولاد هرمزگان پرداختند.

در ابتدا مدیرعامل ایزوایکو با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، توانمندی‌ها، امکانات و تجهیزات و طرح‌های توسعه ای ایزوایکو و ابراز امیدواری از همکاری میان دو شرکت اشاره‌ای به تاریخچه احداث فولاد هرمزگان با نام فولاد ایران در زمان تاسیس مجتمع کشتی سازی با سیاست تامین فولاد مورد نیاز این شرکت کرد. و افزود همکاری میان این دو شرکت در ذات تأسیسشان بوده و بهتر است در عمل نیز اجرایی شود.

دکتر ضربی همچنین ضمن توضیحاتی درمورد روند ساخت شناورها، اشاره‌ای به ساخت سه فروند کانتینر بر اقیانوس پیمای این مجتمع کرد که علاوه بر اینکه از پیشرفته ترین کانتینربرهای دنیا محسوب میشوند به دلیل استاندارد بالای ساخت تنها کشتی‌های ساخت داخل هستنند که میتوانند در بنادر اروپا دریانوردی و تردد کنند.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به فضای هزار و صد هکتاری این مجتمع در سواحل خلیج فارس افزود  برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنایع پشتیبانی که در این شرکت حضور دارند، فضایی نیز تخصیص داده شده است که دیگر شرکت‌ها و صنایع نظیر فولاد می‌توانند در این فضا مستقر شوند. و با توجه به اینکه نیاز صنعت کشتی‌سازی به فولاد به‌ویژه انواع ورق‌ها و پروفیل‌ها ملموس هست و امیدوار هستیم همکاری‌ها به نحوی باشد تا دو مجموعه منتفع شوند و از خروج ارز از کشور و استان جلوگیری کنیم.

دکتر معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به توانمندی‌های این شرکت در تولید انواع تختال، گزارشی از وضعیت طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و روند پیشرفت این طرح‌ها ارائه کرد و گفت: طرح نورد از جمله پروژه‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان است تا بتوانیم با اجرای آن، نیاز صنایع مختلف به ویژه کشتی‌سازی را برطرف کنیم. فولاد هرمزگان مصمم است طرح‌های توسعه‌ای را به دلیل شرایط استراتژیک استان هرمزگان دنبال کند و به بهره‌برداری برساند. با بهره‌برداری از این طرح‌ها طی دو تا سه سال آینده، استان هرمزگان می‌تواند به یکی از قطب‌های بزرگ تولید فولاد تبدیل شود.

وی افزود: احداث یک مرکز صنعتی خدماتی در غرب بندرعباس ضروری است که این مرکز می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خدماتی جنوب کشور محسوب شود. خوشبختانه مسئولان استان هرمزگان از توسعه صنعت فولاد در این استان حمایت می‌کنند و استاندار و نمایندگان محترم نیز حمایت کامل را از طرح‌های توسعه‌ای داشته‌اند و با فولاد هرمزگان همراه بوده‌اند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: باید نشست‌های تخصصی میان دو طرف ادامه داشته باشد و بتوانیم به یک تفاهم مشترک برسیم. امیدواریم بتوانیم در این منطقه ویژه که پتانسیل‌های خوبی هم دارد، طرح‌های مشترکی را آغاز کنیم. حضور فولاد هرمزگان در عرصه توسعه استان باعث ترغیب دیگر شرکت‌ها و صنایع استان در بالادست و پایین‌دست صنعت فولاد خواهد شد که در نهایت استان، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقویت می‌شود.

در پایان این جلسه دو طرف توافق کردند جلسات کارشناسی میان دو شرکت برای رسیدن به یک تفاهم مشترک و تداوم همکاری‌ها ادامه یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.