×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
قطعی‌ها به دلیل ناترازی برق نیست

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای گذشته و با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل توجهی یافته است. روز گذشته مصرف برق به رقم ۶۳ هزار مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

در تابستان امسال به گفته همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور انرژی ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید شبکه اضافه شده است. در سمت مدیریت تقاضا هم برنامه‌هایی نظیر تغییر ساعت اداری، تغییر تعرفه مصرف برق و طرح‌های تشویقی صنایع و کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است. با این وجود همچنان این سوال مهم این است آیا وزارت نیرو می‌توان آزمون سخت تابستان امسال را با موفقیت و بدون خاموشی پشت سر بگذارد؟

در همین رابطه مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای بیشترین سناریو رشد مصرف برق برنامه ریزی کرده‌ایم. در واقع اگر در سالهای گذشته به طور متوسط سالیانه چهار تا پنج درصد رشد داشته‌ایم، برای امسال تا ۶ درصد افزایش مصرف را پیش بینی کرده‌ایم.

وی افزود: در واقع از یک سمت که برنامه‌های افزایش تولید نیروگاه‌های موجود و احداث نیروگاه‌های جدید و از طرفی مدیریت مصرف انجام داده‌ایم و انشالله نباید مشکل جدی داشته باشیم. البته به خیلی عوامل بستگی دارد، از جمله دمای هوا.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون برنامه‌ای مبنی بر خاموشی برنامه ریزی شده‌ای در دستور کار قرار نگرفته و اگر قطعی یا خاموشی وجود داشته ناشی از حوادث طبیعی یا آسیب تجهیزات در حین برق رسانی است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه امروز اسامی ادارات پرمصرف شهر تهران اعلام شد، افزود: هدف گذاری کرده‌ایم حداقل هزار مگاوات از محل ادارات پرمصرف صرفه جویی شود و امیداوریم بیش از این هم محقق شود. طبق گزارش همکاران در ادارات دولتی و غیر دولتی و نهادهای آموزشی صرفه جویی روند خوبی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است امروز ادارات مرکز مخابرات استان تهران، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، بانک کشاورزی (سرپرستی) سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و ساختمان مرکزی بانک تجارت به‌عنوان تداوم دهنده رفتار پر مصرفی قطع برق شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.