×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان می رسد/انتقاد از افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت هر تن قیر

به گزارش تجارت گردان به نقل از خانه ملت، علی نیک زادثمرین  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  امروز (دوشنبه ۸ دی ماه) در نشست خبری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت حماسه ۹ دی و شهادت سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، گفت: بودجه، سند، چارچوب و ابزار حکمرانی است و براساس قانون لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت به مجلس در مرحله نخست باید در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه  بررسی و کلیات آن رأی گیری شود، سپس نمایندگان در صحن علنی مجلس درباره لایحه تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مشکلات متعددی دارد، افزود: وابستگی به درآمدهای نفتی برخلاف سیاست های کلی، افزایش یافته و از سویی تراز عملیاتی کسری قابل توجهی دارد.

وی اضافه کرد: از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه کشور حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۱۲ درصد سهم پروژه های عمرانی و حوزه عمران شده و تمام موارد مذکور با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه در تناقض است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نفت جزو انفال است و باید برای توسعه زیرساخت ها استفاده شود نه هزینه های جاری، ادامه داد: براساس نامه مقام معظم رهبری در صورت فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز، ۳۸ درصد آن باید به صندوق توسعه ملی، ۱۴٫۵ درصد به شرکت ملی نفت و الباقی برای تسویه بدهی ها استفاده شود.

اگر لایحه بودجه اصلاح نشود، شاهد تورم چشمگیر در سال آینده هستیم

نایب رئیس مجلس یازدهم، با بیان اینکه در صورتی که لایحه بودجه اصلاح نشود، شاهد تورم چشمگیر در سال آینده هستیم، تصریح کرد: زمان باقیمانده طلایی است و دولت باید با کمک اعضای کمیسیون تلفیق ، لایحه بودجه را اصلاح کند تا بودجه کسری نداشته باشد.

نیکزاد با بیان اینکه کشور ثروتمند است، اما دولت ها فقیر هستند، گفت: می توان با افزایش درآمدهای مالیاتی بسیاری از کسری ها را جبران کرد، البته منظور از درآمدهای مالیاتی اخذ مالیات از اقشار ضعیف از نظر درآمدی نیست، بلکه منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به صحبت های وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اینکه با  واگذاری اموال دولتی حدود ۶ هزار هزار میلیارد تومان منابع حاصل می شود، بیان کرد: در صورتی که اصلاحات انجام نشود و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ رأی بر کلیات ندهد، امکان ورود به جزئیات فراهم نیست.

وی تاکید کرد: باید اصلاحات دقیق و فنی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ صورت گیرد تا زیرساخت ها توسعه یافته و عدالت اجتماعی برقرار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفرهای استانی اش تصریح کرد: نمایندگان به دلیل وجود مشکلات در حوزه های انتخابیه به بنده مراجعه می کنند و من بدون دعوت نمایندگان به استانی سفر نکرده ام.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.