×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
لاوروف: روسیه با تلاش‌ها برای سوء استفاده از شورای امنیت در برنامه هسته‌ای ایران مقابله می‌کند

تجارت گردان | لاوروف: روسیه با تلاش‌ها برای سوء استفاده از شورای امنیت در برنامه هسته‌ای ایران مقابله می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در آغاز دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در محل ساختمان ضیافت های رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه بطور قاطعانه با تلاش ها برای سوء استفاده از شورای امنیت در رابطه با وضعیت پیرامون برجام و برنامه هسته ای ایران مقابله می کند. 

 وی افزود: ما مصمم هستیم که با هر گونه تلاش برای استفاده از وضعیت بوجود آمده برای سوء استفاده از شورای امنیت و پیشبرد دستور کار ضدایرانی مقابله کنیم.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: بدون شک ما این مساله را در همه فرمت های چندجانبه بین المللی مطرح خواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه ایران نیز امروز اعلام کرد: آمریکا و برخی کشورهای غربی، هم در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم در شورای امنیت مشغول تلاش هایی برای برهم زدن موازین و مبانی بین المللی هستند.

ظریف در جمع خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما با اشاره به روند خروج آمریکا از توافق های بین المللی اظهار کرد: آخرین مورد از این نوع اقدامات آمریکا را در مورد سازمان بهداشت جهانی شاهد بودیم که سازمان کاملا تخصصی است و همه کشورهای جهان با آن رابطه فعال دارند.

وی افزود: اما آمریکا روابط با آن سازمان را برای پوشاندن ضعف های داخلی خود به بحث های سیاسی کشاند.باید با این سیاست آمریکا از همه جهات مقابله کرد.

ظریف با اشاره به تلاش آمریکا برای طولانی تر کردن محدودیت های تسلیحاتی خاطرنشان کرد: این یک جزء مهم برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و دستاوردهای مهمی که دربرجام به دست آمده و مقامهای آمریکایی در آن زمان پذیرفتند اما با تغییر رژیم این کشور، واشنگتن از تعهدات خود سر باز می زند.

وزیر خارجه گفت: مواضع ما، روسیه و چین و برخی کشورهای دیگر در این مساله کاملا همسان است. اروپایی ها تا حدود زیادی همراهی دارند اما در برابر آمریکا نتوانستند سیاست مستقلی را دنبال کنند و لذا ضرورت دارد به مشورت ها ادامه بدهیم.

ظریف خاطرنشان کرد: روابط ایران و روسیه به این مسائل محدود نمی شود و همکاری های اقتصادی بین دو کشور جریان دارد و پروژه های اقتصادی مشترک با مشارکت پیمانکاران روس در ایران اجرا می شود.

وی با اشاره به همکاری ایران و روسیه در حوزه منطقه ای هم گفت: دو کشور در مساله سوریه با یکدیگر همکاری می کنند. در مساله سوریه نیاز به برگزاری فوری اجلاس سران آستانه برای رسیدگی به شرایط وخیم در برخی نقاط این کشور در رابطه با فعالیت تروریست ها وجود دارد.

وی افزود: مسائل یمن و افغانستان موضوعاتی است که نیاز به همکاری و همفکری وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.