×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
لعیا جنیدی درپی رخداد هولناک کابل و مسجد الاقصی؛ ” انسانم آرزوست”

به گزارش ایرنا از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ‌لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری در پی به وقوع پیوستن دو رخداد هولناک در دشت برچی کابل و مسجدالاقصی در پیامی اظهار کرد: این روزها جامعه بشری که مدت هاست با چالش‌های جدی برآمده از همه‌گیر شدن ویروس کووید ۱۹ (کرونا) مواجه است، در پی به وقوع پیوستن دو رخداد هولناک در دشت برچی کابل و نسبت به مسجدالاقصی انسان‌های اخلاق مدار، صلح دوست و عدالت خواه را در بهت و اندوه بسیار فرو برده است.

لیعا جنیدی یادآورشد: گرفتن جان ده‌ها کودک مظلوم افغان که مشغول فراگیری علم و آشنا شدن با آموزه‌های اخلاقی و پرورشی در کلاس های درس  بوده‌اند، از رهگذر یک عملیات تروریستی هم وحشت‌آفریده و هم نمایانگر دور شدن شماری از افراد از موازین و چارچوب‌های رفتاری انسانی و مدنیت است. ستیزه‌جویی و جنایت آنان که اخلاق و انسانیت در نظام رفتاری آنان عنصر مفقود و فراموش شده است، علیه مردم مظلوم فلسطین و کودکان آن سرزمین نیز جلوه‌ دیگری از افول ارزش‌های اخلاقی خصوصاً نوع‌دوستی و رعایت و تضمین حقوق بشری است.

وی افزود: لازم است نهادهای مسئول بین‌المللی و همچنین دولت‌ها در سیاست‌گذاری‌ها و مجموعه‌ها تدابیری که اتخاذ می‌کنند، اراده‌ای راسخ برای پیشگیری و مقابله با ارتکاب یافتن این نوع جنایت‌ها که ناقض حق‌های اساسی افراد و برهم زننده نظم بین‌المللی است، داشته باشند. اراده‌ای که از رهگذر آن ها می‌توان جان ارزشمند ده‌ها کودک و افراد گناه ناکرده را از هر گزندی مصون نگاه داشت.

به گزارش ایرنا، بر اثر انفجاری که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه هفته جاری در مقابل مدرسه سیدالشهداء واقع در غرب کابل رخ داد، بیش از ۸۵ تن کشته و ۱۵۰ تن نیز زخمی شده‌اند؛  بیشتر شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی دردناک از دانش‌آموزان دختر هستند.

همچنین صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه «باب العمود» و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سوی فلسطینیان روزه‌دار گاز اشک آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

هلال احمر فلسطین بامداد سه شنبه اعلام کرد، ۷۱۴ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی زخمی شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.