×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | محبوب‌ترین غذا‌ها میان مردم دنیا/ از کبد زهردار ماهی و توپ‌های اسفنجی تا کله پاچه و کوفته تبریزی + تصاویر

موادغذایی دردسترس در اقصی نقاط جهان و حتی ایران، از نان گرفته تا انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها تنوع بسیار زیادی دارد، اما برخی از غذا‌ها در میان مردم پرطرفدارتر هستند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

تایلند

غذا‌های خیابانی در تایلند بسیار رایج است. این غذا‌ها اغلب از ترکیب انواع سبزیجات و ادویه‌ها و طعم‌ها درست می‌شوند و از پرادویه و تند گرفته تا ترش، شیرین و غذا‌های برشته، جویدینی یا لیز و لزج، همه نوع مزه‌ای را در خود دارند. غذا‌های تایلند، تحت تاثیر فرهنگ چین، مالزی، اندونزی، میانمار و سنت‌های همین کشور است.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

تام یام کونگ پرطرفدارترین غذای تایلندی است که دارای طعمی از برگ لیمو و عطر گیاهی به نام گالنگال است که مانند زنجبیل است و در آن تندی فلفل چیلی و تازگی برگ‌های لیموترش را می‌توانید حس کنید.

پلاسوم بدترین غذای تایلندی است که ماهی تخمیر شده‌ی خامی است که باعث ایجاد سرطان در مجاری صفراوی می‌شود.

یونان

سوولاکی نوعی کباب فوری یونانی است که با گوشت‌های تکه‌ای و سبزیجات به وسیله سیخ و بر روی منقل درست می‌شود. این کباب با نان پیتا و مخلفات، انواع سس، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چاشنی‌های دیگر سرو می‌شود. بیشتر غذا‌های یونانی با روغن زیتون تهیه می‌شود و همین سبب سالم بودن و خوش‌طعم شدن آن‌ها می‌شود. سوپ عدس و دلمه از جمله غذا‌های جذاب یونان هستند.

پای اسفناج که ترکیبی از اسفناچ، روغن‌زیتون و سبزیجات انتخابی است که با پنیر و یک لایه خمیر فیلو پوشیده شده، آن‌قدر در فر پخته می‌شود تا به رنگ طلایی درآید و سپس داغ سرو شود و Gyros که ساندویچ نان پیتا یا گوشت برشته و کبابی است از گزینه‌های پرطرفدار دیگر هستند. بدمزه‌ترین غذای تایلندی Lachanorizo است که پیاز و کلم پخته شده در ترکیب با برنج است.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

هند

غذا‌های هندی به ادویه و فلفل بسیاری زیادی که دارند مشهورند. مردم هند با اضافه کردن پوست لیموترش به غذا‌های شیرین طعمی عجیب و جالب ایجاد می‌کنند که حتما از خوردن آن‌ها هیجان‌زده خواهید شد. 

دال یا سوپ عدس، دوسا که پنکیک پر شده از سبزیجات و پنیر است وبرای شام یا ناهار گزینه خوبی است،  بالتی چیکن که در اصل یک غذای انگلیسی است، بدترین غذا‌های هندی است.

چای هندی که ترکیبی از ادویه‌های خاص دارد از خوشمزه‌ترین غذا‌های هندی هستند. 

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

ژاپن

ژاپنی‌ها برای سوشی‌های بی‌نظیر خود شهرت جهانی دارند. در این کشور غذا‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از طعم و رنگ و تزئین آن‌ها لذت ببرید. به طور مثال، تاکویاکی، قطعات اختاپوس له و سرخ شده در یک تابه مخصوص است. این اسنک‌های کوفته‌ای کوچک سپس با سس تاکویاکی، مایونز و اندکی پیازچه طعم دار می‌شود. یاکیتوری کباب مرغ گریل شده روی آتش ذغال است که غذای پرطرفدار دیگر ژاپنی است.


خوشمزه‌ترین غذا‌های ژاپنی

سوپ میسو غذایی است که همه طعم‌های غذا‌های ژاپنی را در خود دارد. سوشی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: ماکیزوشی (makizushi) که رول‌های ماهی پیچیده شده در جلبک دریایی هستند و ساشیمی (sashimi) که ماهی برش داده شده روی برنج است. هر دوی آن‌ها به یک اندازه خوش طعم و لذیذ هستند، اما شاید خوشمزه‌ترین آن‌ها ساشیمی اونانی (unagi)، یا مارماهی آب شیرین باشد. اگرچه این غذا به صورت خام سرو نمی‌شود، اما در میان انواع سوشی لذیذ‌ترین طعم را دارد. تمپورا هم  یک غذای سرخ‌کردنی که به هیچ عنوان چرب نیست.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

بدترین غذا‌های ژاپنی

فوگو از بادکنک ماهی سمی تهیه می‌شود و می‌تواند برای فردی که آن را می‌خورد خطراتی بدنبال داشته باشد. فوگو به عنوان ساشی‌می و چیرینابه (نوعی سوپ داغ) پخته می‌شود. برخی بر این باورند که کبد این ماهی خوشمزه‌ترین بخش آن است درحالی که این بخش زهردارترین بخش این ماهی است.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

ایالت متحده آمریکا

بسیاری از غذا‌هایی که به عنوان غذای لذیذ در این کشور یافت می‌شود در اصل به کشوری دیگری تعلق دارند. از پیتزا که متعلق به ایتالیاست گرفته تا سیب‌زمینی سرخ کرده که متعلق به بلژیک یا آلمان است و همبرگر که متعلق به آلمان است. البته این کشور غذا‌های سنتی همچون سوپ صدف، پای لیموترش و سالاد Cobb هم دارد. همه غذا‌های فراوری شده مانند رولت‌ها و برخی کیک‌ها از جمله بدترین غذا‌های این کشور هستند.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

مکزیک

آووکادو، گوجه‌فرنگی، لیموترش، سیر، لوبیا، شکلات و فلفل چیلی اعضای اصلی غذا‌های مکزیکی را تشکیل داده‌اند. همه این مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان هستند که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. طعم این غذا‌ها در دهان همانند یک جشنواره‌ای باشکوه از مزه‌هاست.

موله (Mole) که ترکیبی از سس چیلی، شکلات، گوجه فرنگی و ادویه ویژه برای گوشت گاو یا مرغ است از پرطرفدارترین غذا‌های مکزیک است.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

اسپانیا

در اسپانیا از انواع میوه‌ها و غذا‌های مدیترانه‌ای گرفته تا عطر زعفران و هل یافت می‌شود. غذا‌های اسپانیایی بسیار خوشمزه هستند. خوشمزه‌ترین غذای این کشور Jamon Iberico است که یک غذای گوشتی است که گوشت را به مدت ۲ تا ۴ سال در معرض هوا خشک می‌کنند و از آن در پخت غذا استفاده می‌کنند. چوروس خوشمزه‌ترین پیراشکی دنیا خوردنی دیگری از اسپانیاست که از کره، آرد، تخم‌مرغ، شکر و پودر دارچین تهیه می‌شود.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

بدترین غذا‌های اسپانیایی، گازپاچو یک سالاد مایع است که از گوجه‌فرنگی، خیار، ریحان، پیاز، فلفل سبز، روغن زیتون و رب گوجه‌فرنگی تشکیل شده است.

فرانسه

حلزون خوراکی، اسکارگو، که در زبان فرانسوی حلزون معنی می‌دهد، همان حلزون باغی که اغلب ما حتی دوست نداریم به آن دست بزنیم یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های فرانسه است. ماکارون همان شیرینی است که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. این شیرینی خوش رنگ و لعاب از آرد بادام تهیه می‌شود. نان باگت هم یکی از محبوب‌ترین نان‌های جهان  است که ریشه در کشور فرانسه دارد.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر


بدترین غذا‌های فرانسوی

Foie gras یا جگر چرب غاز، غذایی تجملی و گران‌قیمت است که به صورت یک وعده مستقل همراه با مخلفات صرف می‌شود.

چین

غذا‌های چینی بسیار متنوع و متفاوت هستند آن چنان که تصور نمی‌کنید همه آن‌ها به یک ملت و یک کشور تعلق داشته باشند.

گوشت خوک شیرین و ترش از خوشمزه‌ترین غذا‌های چینی محسوب می‌شود. همچنین دیم سام که یک غذای سنتی است ترکیبی از غذا‌های سنتی هنگ‌کنگ و نیویورک است.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

شیائو لانگ بائو نوعی سوپ خوشمزه است که ترکیبی از تکه‌های گوشت، پیازچه، زنجبیل، سس سویا و مقدار کمی روغن کنجد است و در مواردی از گوشت خرچنگ هم در پخت آن استفاده می‌شود. این غذای لذیذ اغلب بخارپز شده و همراه با سوپ سرو می‌شود که طعم و مزه آن را تکمیل می‌کند. این کوفته‌ها اغلب یا به عنوان میان وعده سرو یا در صبحانه خورده می‌شوند.

بدترین غذا‌های چینی
سوپ باله کوسه: این غذا در رستوران‌های چین ممنوع است، اما همچنان در گوشه و کنار کشور پیدا می‌شود.

ایتالیا

پیتزا، پاستا، شیرینی و نوشیدنی‌های ایتالیایی همگی در فهرست غذا‌های خوش طعم و لذیذ این کشور هستند و از ریزوتوی پنیری گرفته تا گوشت‌های برشته، کمتر غذایی از این کشور را می‌توان پیدا کرد که طعم بی‌نظیر نداشته باشد.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایتالیایی، اسپاگتی با سس بلونز است که ما در ایران این غذا را به سبک خودمان درست می‌کنیم و غذایی به شدت خوش‌مزه و لذیذ است. قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار همچون کاپوچینو که بسیار محبوب است هم به این کشور تعلق دارد.

بدترین غذا‌های ایتالیایی، بوفالو موتزارلا است که همان توپ‌های اسفنجی سفید پنیری است که از شیر بوفالو تهیه می‌شود و بسیار بی‌مزه است.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

ایران

تعداد غذا‌هایی که از دید توریست‌های خارجی در فهرست معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی قرار می‌گیرند، کم نیستند. این غذا‌ها در سرتاسر دنیا به عنوان نماینده‌های آشپزی ایرانی شناخته می‌شوند.

خوشمزه‌ترین غذا‌های ایران و کشور‌های مختلف دنیا + تصاویر

انواع کباب و به ویژه کباب کوبیده در بین ایرانی‌ها و توریست‌ها بسیار پرطرفدار است. همچنین خورش قرمه سبزی که با سبزیجات معطر فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره تهیه می‌شود، دیزی، فسنجان، زرشک پلو، ته چین، جوجه کباب، دلمه، کوفته تبریزی و انواع آش‌ها مانند آش دوغ  و کله پاچه از غذا‌های سنتی و ایرانی پرطرفداری هستند که با هیچ غذای دیگری از ملل مختلف قابل مقایسه نیستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.