×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مدارس به صورت تدریجی بازگشایی می‌شوند/دغدغه خانواده‌ها را به حداقل می‌رسانیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا،علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در روستای چارقلی شهرستان گمیشان از توابع استان گلستان اظهارداشت: این وزارتخانه با تمام امکانات و توان آماده شروع سال تحصیلی و گره زدن پیوند دانش آموزان و معلمان در فضای شاد آموزشی است.

وی بیان کرد: زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام‌آرام مشخص می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مهمترین رویکرد این وزارتخانه توسعه عدالت به ویژه عدالت آموزشی بوده و جهت‌گیری و برنامه‌ریزی ما به این سمت سوی است.

کاظمی تصریح کرد: باید به دغدغه ها و مشکلات دانش‌آموزان و معلمان به ویژه در مناطق محروم توجه بیشتری کنیم و خدمت به مردم این مناطق از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: توجه به دغدغه های مردم نشان از همت جدی در وزارت و توجه به توسعه آموزشی و توجه به اهداف آموزشی به عنوان بخش‌های مهمی از دغدغه‌های آموزشی است.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در هر نقطه از کشور باید برنامه‌ریزی کنند که هیچ دانش‌آموزی از برنامه‌های آموزشی عقب نماند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل و معاونان با برنامه‌ربزی متنوع و منعطف و براساس شرایط جغرافیایی، زمینه حضور شاد و بانشاط دانش‌آموزان و همکاران را فراهم کنند.

کاظمی اضافه کرد: با ارزیابی وضعیت آغاز سال تحصیلی جدید وظیفه داریم دغدغه‌های والدین را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با رویکرد کاهش دهدغه‌های مردم و همکاران از توجهات و تاکیدات رییس جمهوری است.

به گفته وی بازگشایی تدریجی و آرام آرام مدارس با هدف جلوگیری از به خطر افتادن داتش‌آموزان و کیفیت آموزشی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهارت‌های اجتماعی در این وزارتخانه گفت: مهمترین ماموریت ما جامعه‌پذیری دانش‌آموزان است.

کاظمی خاطرنشان کرد:  امروز به علت حضور فیزیکی نداشتن معلمان و دانش‌آموزان، جامعه دچار آسیب شده که نتایج آن در سالیان آتی مشاهده خواهد شد.

وی به کمک و خواسته‌های فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد و با احداث زمین چمن مصنوعی، بروزسازی امکانات و تجهیزات فناوری، تخصیص سهمیه مازاد امکانات دسترسی به اینترتت برای استفاده در فضای مجازی آموزشی موافقت کرد.

شهرستان گمیشان با هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و  هزار و ۱۰۰ فرهنگی در شمال استان گلستان واقع شده که سال تحصیلی گذشته تعداد ۷۳ نفر دانش آموز ترک‌ تحصیل کرده بودند.

گلستان حدود ۲ هزار و ۵۵۰ باب مدرسه با بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس و بیش از ۳۷۶ هزار دانش‌آموز دارد.

همچنین وظیفه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان برعهده ۲۶ هزار و ۲۷۳ فرهنگی و کارمند است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عصر امروز ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان شرکت خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.