×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل سابق شستا به تعهداتش در مورد بازنشستگان عمل نکرد/ به صورت اتوبوسی و غیرقانونی وارد شستا می‌شدند

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا؛ عضر روز گذشته (۳۰ مرداد) خبر انتصاب سرپرست جدید شستا با حکم «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد. دلیل برکناری رضوانی فر و جایگزینی شجاعی برهان مشاور وزیر اعلام نشد اما مدیرعامل سابق شستا به خبرگزاری فارس اعلام کرد که «قانونا و شرعا اجازه نداریم برای پرداخت حقوق یک عده، حقوق عده دیگری را ضایع کنیم.» 

پیشتر خبرهایی در مورد مقاومت مدیرعامل سابق شستا در برابر پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی به جهت بروزرسانی معوقات فروردین ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی منتشر شده بود. حالا رضوانی فر گفته که «نباید اینگونه باشد که یک سازمانی دولتی بگوید چون من احتیاج دارم، برای رفع این احتیاج از شستا پول برمی‌دارم. برای این کار یا باید دارایی منتقل می‌شد و یا سازوکار قانونی برای آن طراحی می‌شد و این درخواستی بود که دوستان دنبال می‌کردند. سازمان بازرسی اعلام کرد سازمان تامین اجتماعی اجازه برداشت بیش از سهم خود از سود ندارد و از هر فرد مطلعی بپرسید متوجه می‌شوید که این درخواست خلاف قانون بوده است.» 

در همین باره حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با دفاع از تصمیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برکنار رضوانی‌فر به ایلنا، گفت: «به نظر می‌رسد که تا همین حالا هم آقای شریعتمداری در تغییر مدیر این مجموعه کوتاهی کرده است. امروز ۳۱‌ام مرداد است و هنوز گروهی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی موفق به دریافت حقوق خود نشده‌اند که این ناشی از نگاه بسته‌ی آقای رضوانی‌فر به مقوله تامین اجتماعی است.»  

وی افزود: «بنابر بودجه‌بندی صورت گرفته، شستا باید هر ماه مبلغی بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد تا سازمان تامین اجتماعی بتواند پاسخگوی پرداختی‌هایش باشد. متاسفانه آقای رضوانی به هیچیک از تعهداتش در این مورد عمل نکرد. من دو هفته پیش مصمم بودم که ۴ تا ۵ هزار نفر از بازنشستگان عضو اتحادیه پیکشسوتان جامعه کارگری مقابل شستا تجمع کنم تا درس عبرتی بشود برای آنها که به طبقه مستضعف دهن کجی می‌کنند.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: «آقای رضوانی فر موضوع پرداختی به ما بازنشستگان و تعهداتش به سازمان تامین اجتماعی را کار خلاف قانون می‌داند اما ماهانه چند صد میلیارد تومان به مدیران زیرمجموعه‌های شستا در قالب، حقوق، پاداش، اضافه‌کار و… پرداخت می‌کرد. حقوق‌هایی که به بستگانی که به صورت اتوبوسی و قطاری وارد پیکره شستا و زیر مجموعه شدند، به صورت غیرقانونی پرداخت می‌شد.» 

صادقی با بیان اینکه برای طبقه محروم کارگر و بازنشسته و صاحبان سرمایه پرداخت تعهد از ناحیه شستا به تامین اجتماعی زیاده خواهی و کار خلاف قانون نیست، افزود: «آوردن آشنا و سفارشی‌هایی که تعهد داده بودند که آقای رضوانی‌فر را در دولت آینده وزیر کنند، خلاف قانون است اما درخواست بازنشستگان عین مر قانون است. به نظر می‌رسد که تصمیم برکناری وی دیرهنگام بوده و باید ۶ ماه قبل انجام می‌شد. تنها ایرادی که من به آقای شریعتمداری دارم تاخیر در برکناری اوست.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: «بعدها کشف می‌شود که چه بر سر اموال بازنشستگان و کارگران در شستا آمده است؛ در نتیجه من از تصمیم وزیر دفاع می‌کنم؛ اگر آقای شریعتمداری این کار را انجام نمی‌داد، حتما بازنشستگان و کارگران در دولت آینده، رضوانی‌فر را برکنار می‌کردند؛ چراکه هر روز ادامه کار وی، خسارتی بر پیکره سازمان تامین اجتماعی بود و باعث می‌شد که با تاخیر در پرداختی مستمری‌ها مواجه شویم.» 

صادقی تصریح کرد: «مدیر شستا باید اخلاق مدار و در خدمت جامعه هدف باشد، نه ارباب کارگران و بازنشستگان. آقای رضوانی‌فر فکر می‌کرد که ارباب کارگران و بازنشستگان و مالک حوزه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی است؛ یعنی به جای اینگه خود را خادم صاحبان اصلی سرمایه‌های تامین اجتماعی بداند، تصورش این بود که پول زور از او می‌خواستیم! به هر شکل این تصمیمی درست، بجا و شایسته بود.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: «رضوانی‌فر را در شستا به کار گرفتند؛ در حالی که در برابر پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان در خرداد ماه به تامین اجتماعی برای پرداخت معوقه فروردین ماه مقاومت می‌کرد و به تعهدش عمل نمی‌کرد. روی همین کوتاهی سازمان تامین اجتماعی با بهره ۲۴ درصد استقراض می‌کند تا بتواند معوقه بازنشستگانش را پرداخت کند؛ آنهم با بهره ۲۴ درصد.» 

وی تضریح کرد: «سازمان برای تامین حقوق بازنشستگانش مجبور به استقراض بود؛ در حالی که این آقا از کار غیرقانونی صحبت می‌کند! من مطمئنم که اگر انتصاب رضوانی‌فر، دست مدیرعامل تامین اجتماعی بود، این کار را انجام نمی‌داد و یا اینکه او را در محدوده اختیاراتش زودتر از اینها برکنار می‌کرد.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.