×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مراقبت از اسناد فرهنگی شهدا بسیار اهمیت دارد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ رحیم نریمانی روز دوشنبه در یکصد و هشتادمین و هفتمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران اظهار کرد: شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، «دولت ایثار» است. باید از حضور شما برای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری استفاده کنیم. باید برای خدمت رسانی بهتر با همدیگر وفاق داشته باشیم تا به عملکرد قابل قبولی دست یابیم.

وی افزود: اولویت امسال ما در اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید خاطره‌نگاری از والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصداست که آن را به پایان برسانیم. همه حوزه‌ها باید پای کار باشند.

مدیرکل اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت خاطره‌نگاری تاکید کرده‌اند و باید به آن توجه داشته باشیم. ما آماده همکاری با وزارتخانه‌های مختلف برای خاطره‌نگاری از جامعه ایثارگری و برای گردآوری و نشر آن در رسانه‌های مختلف هستیم. البته تا امروز ۹ میلیون فایل از اسناد شهدا دیجیتالی شده است.

وی اضافه کرد: در نظر داریم «سامانه اسناد افتخار» را در سطح ملی ایجاد کنیم و امکانی را به وجود آوریم که قابلیت ویرایش توسط کاربران داشته باشد. ۹۳ هزار وصیت‌نامه شهید در اختیار داریم که زمینه بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

مشاورین وزرا در امور ایثارگران، نماینده جامعه ایثارگری هستند

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید در این نشست با بیان این که مشاوران وزرا در امور ایثارگران که اغلب از جامعه ایثارگری هستند، به نوعی نماینده ایثارگران در بنیاد شهید محسوب می شوند، گفت: از آنجا که در این جمع تعدادی از مشاوران، شهدای زنده هستند، این موضوع را یادآوری می کند که با تعامل بهترین خدمات را به ایثارگران وزارتخانه‌ها ارائه دهیم.

داوود نورچه ای در ادامه به اولویت های بنیاد شهید برای برگزاری برنامه در سال های گذشته اشاره و اظهار کرد: سال ۹۸ تمرکز برنامه‌ها بر شهدای مقاومت بود. سال ۹۹ کنگره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز با محوریت زنان شهید و ایثارگر برگزار کردیم. برای امسال نیز تجلیل از جانبازان را اولویت قرار می دهیم.

وی به مشاوران وزرا در امور ایثارگران پیشنهاد داد: بهتر است نامگذاری ساختمان ها و سالن های وزارتخانه ها به نام شهدا مزین شود.همچنین قرائت وصیت نامه شهدا در ابتدای جلسات کار بسیار ارزشمندی خواهد بود. بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس و بهمن ماه آیین عطرافشانی مزار شهدا را برگزار می‌کند. وزارتخانه‌ها نیز می توانند در این ایام متولی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای سازمان خود باشند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید به هفته حقوق بشر آمریکایی در تیرماه نیز اشاره کرد و گفت: این هفته مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید برای آن برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

ضرورت تبلیغ برنامه های هنری بنیاد شهید در وزارتخانه ها
سیدمرتضی حسینی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید نیز در این نشست پس از پرداختن به ظرفیت‌های اداره متبوعش گفت: ارتباط خوبی با رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار کرده‌ایم. گروه تلویزیونی شاهد برنامه‌هایی با استانداردهای سیما تولید و پخش می‌کند.

وی افزود: در سال جدید چند جشنواره برگزار خواهیم کرد که از جمله می‌توان به ششمین کنگره شعر ایثار، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ایثار و دومین جشنواره آواها و نواهای ایثار اشاره کرد.از مشاوران وزرا در امور ایثارگران درخواست دارم تا برنامه‌های ما را در وزارتخانه های خود اطلاع رسانی کنند. البته مخاطبان این برنامه‌ها علاوه بر ایثارگران، عموم مردم هستند.

حسینی درادامه با اشاره به برنامه‌هایی که تولید آن را در دستورکار دارند، گفت: در تفاهم‌نامه همکاری که با رسانه ملی امضا خواهیم کرد، تولید ۱۰۰ مستند را برنامه ریزی شده است. تولید ۱۴مستند و ۵ نماهنگ برای مدافعان حرم نیز نهایی شده که با همکاری کشورهایی هم چون عراق و لبنان انجام خواهد شد.

نقش مشاوران وزرا در امور ایثارگران در گره‌گشایی از جامعه ایثارگری

مدیرکل اداره آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: هدف ما در اداره کل آموزش بنیاد شهید ارائه خدمت به جامعه ایثارگری است. شما مشاوران وزرا در این راه می‌توانید بسیار گره‌گشا باشید.

محمد علی فقیه توضیح داد: خوشبختانه مشکلات مالی که سال‌ها با آن دست به گریبان بودیم، حل شد و مشغول ارائه خدمت به جامعه ایثارگری هستیم. آمارها نشان می‌دهد که ۲۶ درصد دانشجویان و در مدارس ۶۰ درصد از دانش‌آموزان رتبه ممتاز دارند.

مشاوران وزرا در امور ایثارگران، به مثابه بازوان اجرایی بنیاد شهید

مدیرکل اداره کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید خاطرنشان کرد: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند بنیاد شهید نهاد فرا بخشی است و یکی از ماموریت‌های اصلی آن تسهیلگری است. از این رو، شما مشاوران وزرا حکم بازوان بنیاد را در وزارتخانه‌های مختلف را دارید.

سید مستجاد حسینی ادامه داد: قصد داریم زیر ساخت‌های ورزشی را برای جامعه ایثارگری در کشور فراهم کنیم. افزون بر این، جامعه ایثارگری باید در مسابقات ورزشی مختلف شرکت کند تا از انزوا و گوشه نشینی این عزیزان جلوگیری شود.

مدیرکل اداره کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خدمات به شکل یکپارچه به جامعه ایثارگری ارائه شود. توزیع عادلانه فرصت‌ها و خدمات از اهمیت فراوانی به ویژه در حوزه ورزشی و اردوئی برخوردار است که نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرد.

در ادامه این نشست «حجت الاسلام حسن ثقفی» مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران، «فتح‌الله حسینی» مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران، سردار «سیدقاسم قاسمی» مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران، «محمد مرادی» مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و «مسعود آزادی» مشاور وزیر راه در امور ایثارگران به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.