×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مرحله نخست‌ پالایشگاه نفت سنگین قشم تا پایان سال افتتاح می‌شود

فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات سه طرح نفت و انرژی شرکت بهین‌پالایش، اسکله نفتی حرا و پالایشگاه نفت سنگین قشم اظهارداشت: نخست شرکت بهین پالایش نفت قشم با ظرفیت تولید ۳۵هزار بشکه نفت سنگین تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
 وی با اشاره به نشست‌های انجام شده با وزارت نفت به‌منظور تامین خوراک این پالایشگاه بیان داشت: برای راه اندازی مرحله ۲ این پالایشگاه، رایزنی لازم برای تأمین فاینانس از طریق بانک صادرات انجام شده است.
استاندارهرمزگان گفت: برق مورد نیاز پالایشگاه نیز از طریق مرحله نخست نیروگاه قشم مولد به ظرفیت ۷۰مگاوات تامین می‌شود که همزمان با بهره‌برداری از پالایشگاه نفت سنگین به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته همتی، تولید روزانه ۱۶هزار متر مکعب آب است که بیش از ۱۴هزار مترمکعب آب‌شرب تولیدی آب شیرین‌کن‌های پالایشگاه، به شبکه آب شرب جزیره تزریق می‌شود.
نماینده عالی دولت در هرمزگان عنوان کرد: توسعه ظرفیت نیروگاهی در مرحله دوم این طرح با هدف تولید ۳۲۰مگاوات برق با همکاری توانیر و برق منطقه ای در حال اجرا است.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های پست ۲۳۰کیلوولت با تامین خط لوله ۱۶اینچ گاز این نیروگاه نیز آماده شده و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندارهرمزگان اضافه کرد: اسکله نفتی حرا نیز با سرمایه گذاری ۵۳میلیون یورو و  با ۱۴.۵میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی درحال انجام است و تا پایان سال جاری به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
همتی ابرازداشت: مذاکرات لازم برای دریافت مجوز مرز رسمی صادرات فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه نفت سنگین قشم نیز انجام شده و به دنبال این هستیم که قبل از اتمام مرحله نخست پالایشگاه، مجوز لازم را برای تسهیل روند صادرات فرآورده‌های نفتی فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در نشست با مدیران سه طرح بهین پالایش، اسکله نفتی حرا و قشم مولد، مشکلات این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که هر یک از این شرکت ها نسبت به تامین و تربیت نیروهای متخصص بومی اقدام کنند.
شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در منطقه آزاد جزیره قشم است.
مأموریت اصلی شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم ساخت پالایشگاه نفت خام سنگین قشم واقع در جزیره قشم در استان هرمزگان جنوبی است.
این پالایشگاه در دو فاز مختلف با محصول مشابه از جمله قیر به عنوان محصول اصلی و نفت خام سبک بعنوان محصول فرعی در حال ساخت است. این پالایشگاه به طریقی طراحی شده است که نفت های خام سبک می توانند توسط نفتا، نفت سفید و گازوئیل پس از اضافه شدن گوگرد، جایگزین شوند.
جنبه های اصلی ساخت پالایشگاه در جزیره قشم عبارتند از: تولید محصولات با کیفیت بالا مطابق با استانداردهای یورو ۲۰۰۵، کاهش آلودگی محیط زیست، بهره وری انرژی، بهبود بهره وری تجارت و عملیات.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.