×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مشاور رییس جمهور: کنگره ملی شهدای غواص از اقدامات ارزشمند کیش در حوزه فرهنگی است

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت اله عبدالملکی، در نشست با فعالان فرهنگی جزیره کیش، آشنا شدن با مسائل و مشکلات این منطقه را هدف از سفر دو روزه خود به جزیره کیش عنوان کرد و اظهار داشت: سه جلسه در کنار بازدیدهای عمرانی و سرمایه گذاری برنامه ریزی شده که نخستین نشست با فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی جزیره است و بر این مهم اعتقاد داریم که مسائل فرهنگی و اجتماعی در صدر برنامه های مناطق آزاد باید قرار بگیرد.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه اگر پیشرفت اقتصادی سبب پیشرفت فرهنگی و حل معضل مسائل اجتماعی نشود هیچ ارزشی ندارد، بیان داشت: اگر صد برابر در حوزه های سرمایه گذاری، صادرات، گردشگری و انتقال فناوری پیشرفت داشته باشیم ولی هیچ اتفاقی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیفتد، پیشرفت های مذکور هیچ ارزشی ندارد.
وی تصریح کرد: با پیشرفت اقتصادی می توانیم اتفاقات مهمتری را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی رقم بزنیم اما باید به این اصل در ادبیات اسلامی آگاه باشیم که فرهنگ اصل و اقتصاد مهم است؛ از باب مقدمه، منظور از فرهنگ، فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و انقلابی است.
مشاور رییس جمهور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که ۲۴ محور را مورد تاکید قرار دادند، افزود: محور یازدهم مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است؛ یعنی این که مناطق آزاد در چارچوب ادبیات اقتصاد انقلاب اسلامی جایگاه مهمی دارد که یکی از آنها فرهنگی است.
عبدالملکی با اشاره به جایگاه مهم کیش در سطح کشور افزود: در بخش فرهنگی باید از ظرفیت های موجود بهره مند شد.
وی، ساکنان و بومیان این منطقه، گردشگران و مردم ایران را به عنوان مخاطبین کیش برشمرد و گفت: طراحی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری متنوع و باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه افزود: برای گردشگران که مخاطبین دوم کیش هستند باید با برنامه مدون و تعریف رویدادهای فرهنگی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم از این رو کنگره ملی شهدای غواص یکی از اقدامات ارزشمند کیش در حوزه فرهنگی است.
عبدالملکی، نقش آفرینی کیش با یک راهبرد اساسی در زمینه گام دوم انقلاب اسلامی برای مردم ایران را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: این امر مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تاکید بر پیگیری سرانه های فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مربوطه باید بودجه سرانه های بهداشتی، درمانی و زیرساخت ها را پرداخت کنند.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، بر نقش مهم سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه تقویت و ارتقاء استانداردها در حوزه های مدارس، بهداشت و درمان و بخش های زیرساختی نیز تأکید کرد.
«حجت الله عبدالملکی» روز سه شنبه (۱۵ آذرماه) در سفری دو روزه به منطقه آزاد کیش، از روند پیشرفت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش، بندر مسافری جزیره، شرکت همانند ساز بافت، شرکت تولید مبلمان صادرات محور کیش چوب و نخستین زمین چمن هیبریدی که برای نخستین بار در کشور با ترکیبی از چمن مصنوعی و طبیعی در جزیره اجرا شده است بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.