×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشکلات ترافیکی با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار برطرف شد 

به گزارش تجارت گردان به نقل ازوزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز ۲۱ اسفند در سفر به استان گیلان و افتتاح آزادراه منجیل- رودبار با اشاره به اینکه تردد در این مسیر سبب گلایه مندی مردم و ترافیک چند ساعته می شد که هم اینک با بهره برداری از این مسیر شاهد رفع مشکلات خواهیم بود، گفت: منابع خوبی برای تکمیل آزاد راه قزوین – رشت برای رفع  مشکلات مردم و ساخت این پروژه در دولت تسریع شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه منجیل-رودبار به طول بیش از ۸ کیلومتر دارای بیش از ۵ کیلومتر تونل و پل در این مسیر است که بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و ارزش روز آن معادل ۵۵ هزار میلیارد ریال است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه در مسیر برگشت ملاحظات اجتماعی مردم منطقه در نظر گرفته شده است، توضیح  داد:  علاوه بر تلاش برای حل مشکل ترافیک در این مسیر مهم کشور، در صدد هستیم تا اشتغال و کسب و کار مردم منطقه به خطر نیفتد، بنابراین قرار شد که مسیر برگشت از همان مسیر سابق باشد.

بذرپاش تاکید کرد: این مسیر با دستور رییس‌جمهور مبنی بر گشایش هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین – رشت قبل از سال جدید انجام شد تا مردم بتوانند در نوروز امسال از مزایای این مسیر بهره‌مند شده و از ترافیک‌های سنگین آن خلاصی یابند.

گفتنی است، آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت سیزدهم در مسیرهای آزادراهی است، پروژه‌ای که یک گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران _ رشت را برطرف می‌کند. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه‌های سخت آزادراهی کشور محسوب می شود. از این مسیر ۸.۲ کیلومتری؛ ۵ کیلومتر پل و تونل است و طولانی‌ترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.

آزادراه قزوین – رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.پروژه آزادراه قزوین – رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت های مالی دولت به انجام رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.