×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مصرف برق کشور به ۶۲ هزار مگاوات نزدیک شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از  صداوسیما؛ رضا اردکانیان در دوازدهمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران با بیان اینکه مصرف برق کشور در روز ۳۱ تیرماه سال گذشته تا ۸۵ هزار مگاوات رسید افزود: قله‌ی مصرف برق کشور در این تاریخ ۵۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات بود این درحالی است که در اولین روز از فصل تابستان مصرف برق به ۶۲ هزارمگاوات نزدیک شد.

وی با اشاره به گرمای شدید حاکم بر کشور و افزایش مصرف برق گفت: در این شرایط امیدواریم با تلاش‌های انجام شده بخش‌های خصوصی و دولتی در صنعت برق و همکاری نیروگاه‌های برق آبی، استانداران برای مدیریت مصرف در سازمان‌های دولتی و همراهی مردم در بخش‌های خانگی و تجاری، امسال هم موفق به گذر از زمان اوج مصرف تابستان با کمترین مشکل شویم.

وزیر نیرو با اشاره به شروع هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق ادامه داد: امیدواریم این مناسبت سبب شود تا ما تابستان را با اخلاق مناسب‌تری در مصرف آب و انرژی آغاز کنیم.

اردکانیان درخصوص طرح‌های افتتاح شده امروز در قالب پویش هرهفته الف ب ایران گفت: امروز سد لاستیکی فرح آباد ساری افتتاح شد که با اجرای این سد ۱۲۰۰ هکتار از اراضی و باغات آبیاری می‌شود همچنین فضای مناسب برای گردشگری ایجاد خواهد شد و البته اجرای این سد مانع از تداخل آب شیرین رودخانه و آب دریا خواهدشد.

وی ادامه داد: امروز ۷ پست برق، خطوط انتقال, ۴ نیروگاه خورشیدی و ۲ نیروگاه مقیاس کوچک به بهره برداری رسید که این طرح‌ها علی رغم مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی وارد مدار تولید و مصرف شدند و توانستیم خدمات رسانی را به صورت مستمر ادامه بدهیم.

وزیر نیرو افزود: ما در ۸ سال گذشته توانستیم ۱۴ هزار روستا با جمعیت ۹ میلیون نفر را به شبکه آب شرب پایدار متصل کنیم؛ همچنین یک صد تصفیه خانه فاضلاب, ۵۵ تصفیه خانه بزرگ آب ۵۷ سد مخزنی از اعتبارات ملی را به بهره‌برداری برسانیم و ۳۳۰ هزار هکتار نیز شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی اجرا کردیم.

افتتاح ۲۴ پروژه صنعت آب و برق در پویش هرهفته- الف -ب- ایران

وزیر نیرو گفت: امروز ۲۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق درقالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ۶ استان افتتاح می‌شود.

رضا اردکانیان در دوازدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افزود: این پروژه‌ها در استان‌های مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، اردبیل، بوشهر، کرمان و خوزستان افتتاح می‌شوند.

وی گفت: با احتساب پروژه‌های امروز، از زمان آغاز برگزاری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ طرح با سرمایه گذاری معادل ۱۵ هزار ملیارد تومان افتتاح شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۹۰ طرح با سرمایه گذاری ۶۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

اردکانیان گفت: افتتاح پروژه‌های تعیین شده در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تا پایان امسال و در دولت سیزدهم نیز ادامه خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.