×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مصرف خون ۳۰ درصد افزایش یافته است/اهدای خون در تابستان را فراموش نکنید

محمدرضا مهدی زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر سطح ذخیره خون در استان تهران خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم، کرونا کنترل شده است و آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا کاهش یافته است و مردم با اطمینان بیشتر خون اهدا می کنند، اما شرایط تهران به دلیل جمعیت بالا، استقرار بیشترین مراکز درمانی و بیمارستانی و اعزام برخی ازبیماران برای ادامه درمان و اعمال جراحی به تهران، موجب شده است که تهران از نظر نیاز به خون و فرآورده های آن دارای شرایط خاص باشد و می طلبد که مردم به طور مستمر و همیشگی خون اهدا کنند، تا بتوانیم پاسخگوی بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم.

وی ادامه داد: درحالی که مصرف و تقاضای خون از سوی بیمارستان ها ۳۰ درصد افزایش یافته است، اما ۱۰۰ درصد این نیاز را از دوماه گذشته پاسخگو بودیم و این وضعیت با توجه به شرایط در چند سال گذشته خیلی خوب بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت:در حال حاضر روزانه در تهران حدود ۱۳۰۰ واحد خون اهدا می شود و این در صورتی است که می بایست در تهران حدود ۱۵۰۰ واحد خون اهدا شود و این نشان می دهد که هنوز نیازمند اهدای خون توسط اهدا کنندگان هستیم تا نیاز به خون کمتر از شبکه ملی خون رسانی تامین شود و از طریق اهدای خون مستمر باشد.

افزایش ساعت کار مراکز اهدای خون در پایتخت

وی گفت :همزمان با افتتاح و بازگشایی ۲ مرکز اهدای خون چیذر و ابوذر، ساعت فعالیت برخی از مراکز اهدای خون برای خدمت بیشتر به مردم نوع‌دوست پایتخت افزایش یافت.

مهدی زاده با اشاره به افزایش ساعت فعالیت مراکز اهدای خون گفت: از ابتدای خرداد و براساس زمان‌بندی‌های جدید، مرکز اهدای خون وصال شیرازی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب،  برای انجام این کار نجات بخش آماده خدمت رسانی به مردم نوع‌دوست تهران خواهد بود.

 مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: مراکز جامع اهدای خون در شهرری، تهرانپارس و ستاری از روز شنبه تا پنجشنبه هر هفته و از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و همچنین جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: مراکز اهدای خون در رباط کریم و شهر قدس در همه ایام هفته به جز جمعه‌ها و از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و همچنین مرکز اهدای خون نارمک از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ چشم انتظار حضور مردم مهربان پایتخت برای نجات جان بیماران هستند.

مهدی زاده ضمن تاکید بر اینکه پنج مرکز اهدای خون استان تهران بدون تغییر و طبق زمان بندی قبل به فعالیت خواهند پرداخت، اضافه کرد: مراکز اهدای خون مترو امام خمینی(ره)، صدر، شهریار و ورامین از شنبه تا پنجشنبه و از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و مرکز اهدای خون پیروزی نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ در تمام روزهای هفته به جز جمعه ها پذیرای علاقه مندان به فرهنگ انسان دوستانه اهدای خون خواهند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.