×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مصمم به داخلی سازی تمامی نیازهای صنعت پتروشیمی هستیم​

به گزارش تجارت گردان به نقل از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین روز از برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جریان بازدید از غرفه های سازندگان داخلی اظهارکرد: مصمم به داخلی سازی تمام نیازهای صنعت ارزش آفرین پتروشیمی هستیم و تا ۴ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: طرح های پتروشیمی مختلفی در سطح کشور فعال هستند و سازندگان ایرانی می توانند بسیاری از نیازهای این طرح ها را در راستای جهش تولید تامین کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی برای انتقال دانش فنی، بومی سازی و توسعه فناوری های نوین می تواند منجر به تحقق برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه صنعت پتروشیمی شود.

شاهمیرزایی با بیان این که برای کالاهای ساخت بار اول شرکت های ایرانی باید فعال تر شوند، گفت: طرح ها و مجتمع های پتروشیمی بزرگترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می روند.

شاهمیرزایی به راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.

وی تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.

به گزارش نیپنا، بیست و هشتیمن نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.