×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون استاندارلرستان: عزت و افتخار کنونی کشور مدیون خون شهداست

به گزارش ایرنا، “محمود ثمینی” عصر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و نهادهای انقلابی در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه نباید تنها در حد یک تکلیف اداری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  نگاه کنیم چرا که شهدای گرانقدر به دستگاه اداری و فرد خاصی تعلق ندارند.

وی با بیان اینکه اشتغال ایثارگران را دستگاه‌هایی که در این زمینه متعهد شده‌اند باید تا رسیدن به مقصد دنبال کنند افزود: جهت رفع مشکل اشتغال فرزندان شاهد و  ایثارگران باید جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه و همچنین جلسات مشاوره‌ای برای فرزندان ایثارگر برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: متاسفانه با گذشت بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی هنوز شاهد بلاتکلیفی فرزندان شاهد و ایثارگر  هستیم و گاهی در دیدار با خانواده‌های شهدا شرمنده شده‌ایم که فرزندان شهدا و ایثارگر با داشتن  مدارک بالای دانشگاهی بیکار هستند.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدا بیان کرد:  موضوع ساماندهی گلزار شهدا که به عهده شهرداری‌ها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاست باید با جدیت دنبال شود در همین راستا انتظار داریم کلیه شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری مرکز استان جهت تنظیف و ساماندهی گلزار شهدا اقدام نماید.
ثمینی با انتقاد از شهرداری خرم‌آباد گفت: در جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بارها تکرار کرده‌ایم که قطعه‌ای برای ایثارگران متوفی که به درجه شهادت نائل می‌شوند تعیین شود ولی علی‌رغم اینکه شهرداری بارها  قول داده  است ، تاکنون اقدامی نشده است.
وی با بیان اینکه ما هیچ کاری مهمتر از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور ایثارگران نداریم تصریح کرد: شهرداران سراسر استان به ویژه شهردار مرکز استان طی حداقل   ۱۵ روز موظف هستند قطعه مربوط به ایثارگران متوفی را مشخص و به بنیاد شهید تحویل دهند. 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد:  مسئله  نامگذاری معابر و کوچه‌های شهری توسط شهرداری و شورای شهر باید با جدیت دنبال شود و از اسامی مبارک شهدا بر روی معابر استفاده شود و همچنین دستگاه‌های اجرایی در خصوص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی با بنیاد شهید همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.