×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مقررات نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر بازنگری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد راستاد با اشاره به اینکه حمل و نقل کالاهای خطرناک جز مواردی است که در فرایند تجارت بین‌المللی همواره از طریق دریاها جابجا می‌شوند و در بنادر نیز محل‌های خاصی برای نگهداری آنها وجود دارد افزود: در بنادر تجاری کشور، این کالاها از نظر ساختار و نحوه نگهداری به نحوی نگهداری می‌شوند که حداقل ماندگاری را داشته باشند و با توجه به ریسک آنها، از توقف کالاهای دارای ریسک بالا جلوگیری می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در مقررات و تدابیر نگهداری این کالاها، سایت‌های اختصاصی نگهداری کالاهای خطرناک و نگهداری در حداقل زمان ممکن و تعیین تکلیف سریع کالاهایی که الزاماً باید ماندگاری بیشتری در بنادر داشته باشند بازنگری شده و زمینه بروز حادثه‌ای نظیر انفجار بندر بیروت در بنادر کشور وجود ندارد.
وی همچنین از ارزیابی مداوم کالاهای دارای ریسک نگهداری در بنادر تجاری کشور خبر داد و گفت: در حوادث اخیر به طور خاص روی کالاهایی که دارای قابلیت انفجار دارند تمرکز کردیم و مواردی که قابلیت انفجار داشت را نیز از بنادر منتقل کردیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان در دو نوبت در سال جاری برای ایجاد اختلال در سامانه‌های راهبری و مدیریت بنادر افزود: تهدیدات سایبری به مجموعه تهدیداتی که همواره متوجه بخش حمل و نقل دریایی و تجارت خارجی کشور بوده افزوده شده و هدف این اقدامات ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی کشور است.
وی افزود: خوشبختانه با همکاری و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های فنی سازمان پدافند غیرعامل و استفاده از درس‌های حوادث گذشته نسبت به بهبود زیرساخت‌ها عمل کرده‌ایم و آنها را برای آمادگی واکنش مناسب به هرگونه اقدام خصمانه ارتقا داده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.