×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ممبینی: فوتبال ما نیاز به آرامش دارد/ استفاده از VAR یک گام رو به جلو بود

هدایت ممبینی پس از پایان مراسم گردهمایی نوآوری‌های ورزشی کشور، درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویدادهای مختلفی در قاره آسیا داریم و تورنمنت‌های جام جهانی مردان، جام جهانی بانوان و جام باشگاه‌های جهان طی یک سال اخیر در آسیا برگزار شد. فوتبال آسیا با سرعت پیشرفت می‌کند و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم اهمیت زیادی داردو برترین‌های آسیا در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی افزود: ما طبق برنامه درحال پیش‌روی هستیم و فیفادی‌ها را پر کرده‌ایم. خوشبختانه شرایط تیم خوب است و امیدوارم تورنمنت موفقی برای فوتبال کشورمان باشد. حمایت‌های بیشتری از ارگان‌های مختلف می‌خواهیم، چون قهرمانی در فوتبال آسیا اهمیت بالایی دارد و در کانون توجه فوتبال جهان قرار خواهیم گرفت.

ممبینی در مورد پیگیری فدراسیون فوتبال درباره ابطال مجوز حواله خودروی ملی پوشان گفت: وزارت ورزش به هر حال وعده داده بود و به آن عمل کرد. پیگیری کردیم که این مشکل به امید خدا حل شود. ما خیلی خوش‌بین هستیم که این مشکل حل شود. حق این ورزشکاران است. باید قهرمانان چه فوتبال و چه رشته‌های دیگر را باید ارج بگذاریم. شاید در کشورهای مختلف دنیا پاداش‌ها متفاوت و بزرگتر باشد. تلاش می‌کنیم با عزمی که در دولت، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود دارد این مشکل حل شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد شانس موفقیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بیان کرد: نتایج در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. از زمانی که امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، برنامه‌های خودمان را جلو می‌بریم و نتیجه در زمین مشخص می‌شود. گاهی شانس به یاری تیم می‌آید. با شرایط بسیار خوبی وارد جام ملت‌های آسیا می‌شویم، اما نتایج هم قابل پیش‌بینی نیست و هیچ تیمی نمی‌تواند خودش را از قبل قهرمان بداند.

وی درمورد بازی دوستانه با یک تیم آفریقایی، عنوان کرد: باید شرایط را بررسی کنیم. فیفادی‌های قبلی را پر کردیم و اگر بتوانیم قبل از بازی با اندونزی هم یک بازی دوستانه داشته باشیم هم خوب خواهد بود. البته تا الان قطعی نشده است.

ممبینی در واکنش به اظهارات علی خطیر گفت: دوست ندارم در این موارد صحبت کنم. ممکن است اتفاقات زیادی ممکن است در ورزش به خصوص فوتبال بیفتد. هواداران هم پیگیر هستند، اجازه می‌خواهم همانطور که ما دوست داریم در یک آرامش و خوب فوتبال به جلو برود. شما دیدید ما در ماه‌های گذشته ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را داشتیم و آقای اینفانتینو در جام باشگاه‌های جهان از این اقدام تشکر کردند که توانستیم طی ۵-۶ ماه اولین مذاکره برای ورود بانوان به ورزشگاه را داشتیم، این اتفاق افتاد. اتفاقات دیگر VAR بود که ما در پلتفرم فیفا ما آن را وارد کردیم که این یک گام رو به جلو بود. شما می‌دانید که چقدر سختی داشت اما آن را انجام دادیم. وقتی در مسائل تکنولوژی کار می‌کنیم دوست ندارم حال فوتبال بد شود.

وی با بیان اینکه ارکان قضایی و حراست فدراسیون فوتبال مشغول رسیدگی به کارها هستند، گفت: اگر هر یک از ما نظرات خودمان را دنبال کنیم، سردرگمی به وجود می‌آید. شاید برخی افراد اطلاعات غلط بدهند، اما فوتبال و باشگاه‌های ما نیاز به آرامش و سالم‌سازی دارند. قانون و سلامت باید حرف اول و آخر را در ورزش بزند. بار کج به مقصد نمی‌رسد و اگر حراست فدراسیون صلاح بداند، گزارش‌های تکمیلی را در اختیار مردم می‌گذارد. کار ما باید بر اساس صداقت باشد.

دبیر فدراسیون فوتبال درخصوص رسانه‌ای شدن نامه‌های محرمانه، اظهار داشت: افشای یک نامه محرمانه از یک سازمان قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پیدا کردن اینکه این نامه چگونه افشا شده، کار چندان سختی نیست. اجازه بدهید ارکان قضایی فدراسیون این مسائل را بررسی کنند و هر زمان تشخیص بدهند اخبار را در اختیار فدراسیون قرار خواهند داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.