×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مناطق آزاد پیشگام در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی / هم افزایی مناطق آزاد و کمیته امداد امام خمینی ره برای رفع فقر و محرومیت

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، این تفاهم‌نامه همکاری به منظور هم‌افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر در راستای کاهش انواع محرومیت در زمینه‌های آموزش، سلامت، اشتغال، مسکن و لوازم ضروری زندگی در مناطق آزاد، بین حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سید‌مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) منعقد شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این مراسم با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور باید منجر به توسعه فرهنگی شود گفت: مسئولیت اجتماعی د راستای محرومیت زدایی در مناطق آزاد یکی از تکالیف اصلی و محورهای فعالیت این مناطق برای کاهش آسیب ها است.

حجت الله عبدالملکی افزود: مسئولیت اجتماعی مناطق آزاد به کمیته امداد امام خمینی(ره) سپرده می شود تا شاهد افزایش بهره‌ وری در این مناطق باشیم.

**مناطق آزاد پیشگام در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه مناطق آزاد کشور پیشگام در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هستند، گفت: مناطق آزاد کشور از ظرفیت بالایی در حوزه مسئولیت اجتماعی برخوردار هستند. عملکرد موفق مناطق آزاد در حوزه مسئولیت های اجتماعی می تواند به عنوان الگویی موفق به کل کشور تسری یابند.

سید‌مرتضی بختیاری اظهارداشت: اقدامات خوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم صورت گرفته است که به نوبه خود قابل تقدیر است.

بختیاری بااشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی محرومین در مناطق آزاد کشور منعقد شده است، افزود: همکاری دوجانبه دبیرخانه شورایعالی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می تواند در زمینه های اشتغالزایی، ایجاد مسکن، ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش آموزان و دانشجویان و همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی منطبق با معیار توانمندسازی موثر باشد.

این تفاهم نامه در ۸ ماده و ۳ تبصره تنظیم شده است، که می توان به تهیه بانک اطلاعاتی از خانوارهای هدف و دهک‌های ۱ تا ۳ ساکن در مناطق، احصای نیازهای خانواده و زمینه ابتلای آنان به آسیب‌های اجتماعی و یا در معرض خطر و تهیه گزارش پایش وضع موجود حوزه محرومیت، ارائه خدمات حمایتی و توانمندساز برای ساکنان محدوده منطقه آزاد، ابلاغ ارائه خدمات حمایتی و توانمندساز موثر به سازمان‌های مناطق آزاد از طریق الزمات منشور راهبری فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد ـ مصوب هیات دولت و همکاری به منظور انعقاد تفاهم نامه اجرایی فی مابین روسای مناطق آزاد ۷ گانه و مدیران کل استان‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد.

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه امروز دوشنبه (۴ دی ماه) در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به امضای طرفین رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.