×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مناطق نفت‌خیز جنوب خط مقدم تولید نفت کشور است

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، وی در این نشست که امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور دکترخجسته‌مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان خط مقدم جنگ و تلاش برای تولید است، افزود: مناطق نفت خیز جنوب جایی است که با دنیایی از مشکلات مبارزه می‌کند تا یک بشکه نفت تولید شود و به خوراک پالایشگاه‌ها و مبادی صادراتی فرستاده شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: حضور رئیس جمهور و افتتاح پروژه‌های پیش رو بیانگر تلاش ها و اقداماتی است که در مناطق نفت خیز جنوب و سایر شرکت‌ها در حال انجام است، البته این ها فقط بخشی از اقدامات و عمل‌کردها هستند زیرا دنیایی از کارها در حال انجام است تا بتوانیم تولید را حفظ کنیم و سپس برنامه‌های توسعه‌ای را اجرایی کنیم.
دانشی عنوان کرد: از وزیر نفت برای حل بسیاری از مسایل و اصلاح دستورالعمل‌ها و دیگر اقدامات نهایت تشکر را دارم اما باید گفت که علی‌رغم همه اقدامات مثبت هنوز مشکلاتی باقی است که باید برای حل آن ها تلاش کرد.

وی افزود: ریل‌گذاری‌های سنگینی صورت گرفته و اگر قرار است یک جهش در بحث های مختلف صنعت نفت انجام شود بیان چالش‌ها می تواند به چابکی این صنعت کمک کند.
دانشی عنوان کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب جبهه مقدم تولید نفت کشور است و انتظار داریم برخی از مشکلات شرکت‌ها مرتفع شود و در سال ۱۴۰۱ به توفیقات ویژه‌ای دست پیدا کرده‌ایم. پیش تراکم ان جی ال ۹۰۰ ، پیش تراکم ان جی ال ۱۰۰۰  همچنین پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار و اصلاح سنگین خطوط لوله و… از جمله این دستاوردها است.
وی در ادامه گفت: تا پایان سال گذشته مناطق نفت خیز در برنامه از پیش تدوین شده دولت قبل اقدام می‌کرد و حتی یک چاه توسعه‌ای مستقل نداشتیم اما اکنون در سال ۱۴۰۲ مناطق خود یک چاه توسعه ای خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایان گفت: تعاملات میان وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و مناطق عملیاتی می تواند گره‌گشای مشکلات باشد و به سرعت شاهد سیر ترقی فعالیت‌ها در حوزه صنعت نفت باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.