×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی برطرف خواهد شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میر کاظمی در گردهمایی سفرای ایران در کشورهای همسایه گفت: در طول ۴۲ سال گذشته شرایط متفاوتی داشتیم، یک‌بار تحریم شدت داشته یکبار شدتش کم‌تر بوده، یک دوره قیمت نفت بالا بوده یک دوره پایین و هر دولتی هم آمده رویکرد متفاوتی داشته؛ اما چیزی که مهم است در این سال‌ها وضع شاخص‌های کلان اقتصادی خوب نبوده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده با تغییر ریل بر شاخص‌های کلان تمرکز شده؛ دراین بودجه آنچه موجب کسری بودجه و به تبع آن افزایش نرخ تورم می‌شد را پیش بینی و جلوی آن را گرفته‌ایم؛ از سوی دیگر با هدفگذاری رشد هشت درصدی طرح‌هایی در سطح ملی و استانی دیده‌ایم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه این طرح‌ها بر مبنای آمایش سرزمین پیش بینی شده‌اند و نتیجه آن تمرکز زدایی و افزایش عدالت خواهد بود؛ افزود: برای تحقق رشد هشت درصدی نیاز به منابع داخلی و خارجی داریم؛ در بخش داخلی صندوق‌های پیشرفت و عدالت ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع داخلی پیش بینی شده اما در بخش خارجی این سفرای کشور هستند که باید به جذب سرمایه کمک کنند.

میرکاظمی تصریح کرد: در بخش گردشگری منابع خوبی از محل صندوق پیشرفت و عدالت دیده شده؛ با کنترل کرونا زمینه برای بهبود این بخش فراهم شده و سفرا می‌توانند در این میان نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه در پایان تأکید کرد: هر سفارتخانه‌ای که در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی و بودجه برنامه داشته باشد ما آماده تبادل برنامه و تأمین منابع هستیم، البته به شرطی که این برنامه‌ها در جهت تحقق رشد اقتصادی باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.