×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
میزان بارندگی‌های کشور به ۱۵۹ میلی‌متر رسید

تجارت گردان | میزان بارندگی‌های کشور به ۱۵۹ میلی‌متر رسید

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو، نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۶۴۰.۳ میلی‌متر، مازندران با ۳۰۸.۶ میلی‌متر جزو پربارش‌ترین‌ها و استان‌های اصفهان با ۶۲ میلی‌متر و یزد با ۴۴.۹ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بارندگی‌های کم‌سابقه سال گذشته موجب شده است که در حال حاضر ۲۳ استان کشور بارش‌های کمتری را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کنند. در این میان استان‌های خراسان شمالی با ۵۵.۵ درصد، لرستان با ۵۳.۳ درصد و چهارمحال و بختیاری نیز با ۵۲ درصد در مقایسه با سال آبی گذشته تا ۲۹ بهمن ۹۸ به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور بوده‌اند. در این مدت استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۰۱.۷ درصد، هرمزگان با ۱۶۷.۵ درصد و کرمان با ۹۸.۵ درصد، پربارش‌ترین استان‌های کشور در مقایسه با سال آبی گذشته بوده است.

بر این اساس، استان هرمزگان از لحاظ مقایسه میانگین بارش، سال آبی بسیار خوبی را تجربه می‌کند و از ابتدای سال آبی جاری ۲۸۲.۵ میلی‌متر بارش را تجربه کرده، در حالی‌که سال گذشته در همین مدت ۱۰۵.۶ میلی‌متر بارندگی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.