×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نبی: اردوی تیم ملی فوتبال ایران از ۲۷ اسفندماه شروع می‌شود

به گزارش ایرنا، مهدی محمد نبی در گفت‌وگویی رادیویی درباره اردوها و برنامه تیم ملی فوتبال ایران برای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ اظهار داشت: در سال آینده بحث مقدماتی جام جهانی را داریم. فکر می‌کنم اردوی تیم ملی از ۲۷ اسفندماه شروع می‌شود. ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با تیم ملی هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی بازی داریم و ششم فروردین‌ماه بلافاصله تیم ما برای دیدار با کامبوج عازم این کشور می‌شود.

وی افزود: تا ۱۱ فروردین‌ماه اردوی تیم ملی را خواهیم داشت و در ادامه برای دیدار با بحرین و عراق اردوی ما از تاریخ پنج خردادماه شروع می‌شود. ۱۷ خرداد با تیم ملی بحرین و ۲۵ خردادماه با عراق در ایران بازی داریم. این چهار مسابقه برای تیم ملی خیلی حساس و حیاتی است‌. امیدواریم هر ۱۲ امتیاز را کسب کنیم تا به عنوان تیم اول از گروه مان بالا بیاییم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین در پایان بیان داشت: قاعدتاً در این مسیر آمادگی بچه‌های تیم ملی به بازی‌های لیگ باز می‌گردد. امیدوارم لژیونرهایمان در لیگ کشورهایی که عضو آنجا هستند برای تیم‌های خود خوب عمل کنند. نفرات ملی‌پوشی هم که در لیگ خودمان حضور دارند جزو بازیکنان برجسته باشند و دوست داریم این اتفاق رخ بدهد. باید شرایطی فراهم کنیم که با آرامش خاطر دراگان اسکوچیچ و کادرفنی، تیم ملی تیم ملی را هدایت کنند و ما هم آنچه شایسته و بایسته است انجام بدهیم.

نبی درباره تصویب فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در سنوات گذشته یعنی در عمر ۱۰۰ساله فدراسیون، اساسنامه تاییدیه‌ای از فیفا نداشت ولی در ۲۲ آبان‌ماه ۹۹ فیفا برای اساسنامه ما تاییدیه داد.

وی ادامه داد: هشتم آذرماه هم مصادف با پیروزی ایران در استرالیا و صعود تیم ملی به جام جهانی ۹۸ فرانسه بود که این مجمع هم برگزار شد و اساسنامه در آن به تصویب رسید. متعاقب آن ما برنامه ریزی کردیم و نقشه راهی داشتیم که در فیفا به تایید رسید. براساس آن در ۷۰ روزی که قبل از مجمع بود فراخوان‌ها و ثبت نام‌ها تا روزبیستم انجام شد. به نظرم مشارکت خوبی بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد:در کنار این مساله امیدوار بودیم فوتبالی ها بیشتر بیایند و در این عرصه حضور پیدا کنند. چون فوتبال یک بازی دسته جمعی است کسانی که نامزد در پست‌های انتخاباتی فدراسیون هستند هم برای موفقیت فوتبال باید یک کار جمعی کنند.

وی در ادامه افزود: پست‌های انتخاباتی ما شامل ۱۱ نفری است که به عنوان هیات رئیسه حضور دارند و با یاری خدا در ۱۰ اسفندماه مجمع انتخاباتی برگزار شود. ۱۱ نفری که این مسوولیت را در اختیار خواهند گرفت امانتدار فوتبال کشور خواهند بود. امانتداری سخت نیست اگر ما خودمان سخت نکنیم.

نبی اظهار داشت: باید با یک برنامه خوب و یک رویکرد خوب بتوانند طی مسیر بدهند. فوتبال ما در آسیا موفق بوده، اینکه بعضا در بعضی از محافل خوب پرداخت نمی‌شود کم لطفی است ولی باید موفقیتش در تمامی زوایایی که مربوط به جامعه فوتبال کشورمان است بیشتر شود. چه در زمین، چه در بحث لجستیک و چه در بحث ستادی باید به نحوی رفتار شود و عملکرد طوری باشد که این موفقیت حاصل شود.

دبیرکل فدراسیون در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه جوان ما قاعدتا انتظار دارد. البته در این چند ساله ورزش به طور کلی گران شده، اگر خانواده شما بخواهند از محلی برای سلامتی خودشان استفاده کنند باید هزینه زیادی بدهند. ورزش برای سلامتی گران شده ولی خب فوتبال کماکان فوتبالی بازی است که می‌توانند در خیابان، کوچه، خانه، حیاط و… انجام بدهند تا به مرحله‌ای برسند که جذب باشگاه‌های کشور شوند. این میدان برایشان وجود دارد. نسبت به ورزش‌های دیگر فکر می‌کنم ورزش‌های توپی مقداری راحت‌تر بوده و جوانان ما هم به آن‌ها علاقه‌مند هستند به ویژه فوتبال که خاستگاه بیش از ۹۵ درصد مردم عزیز کشور به ویژه جوانان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.