×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نساجی – فولاد ؛ سکوی پرتاب یا پرتگاه حاشیه‌ها ؟

به گزارش ایرنا ، اگر چه نساجی مازندران با تک امتیاز دیدارش با پرسپولیس تهران در قائمشهر که از سری بازی های معوقه هفته پنجم به شمار می رفت تا حد زیادی توانست با یک پله صعود در جدول حواشی ناشی از نتایج ضعیفش از جمله شکست متوالی برابر سپاهان و مس رفسنجان را فراموش کند ، ولی دیدار با فولاد خوزستان یکی از میادین سخت هفته های اخیر این تیم مازندرانی است که می تواند تا حد زیادی چشم انداز آینده را برایش در فصل جاری لیگ برتر مشخص کند.
پرتگاه سقوط 
دیدار نساجی مازندران با فولاد زمانی می تواند برای این تیم مازندرانی پرتگاه سقوط شود که تیم اعتماد به نفسی را که به سبب تساوی ۱-۱ برابر تیم پرسپولیس تهران به دست آورده با حواشی بازی هفته بیست و سوم فصل گذشته  این تیم در قائمشهر برابر فولاد گره بزند. در این صورت قطعا قافیه از دست نساجی که نخستین دیدارش پس از حاشیه پررنگ سال گذشته با فولاد را در کارنامه دارد خارج می شود.

اگرچه استارت حواشی در  بازی دو تیم نساجی و فولاد خوزستان مربوط به لیگ هیجدهم است که با رفتن نکونام از این تیم مازندرانی به تیم خوزستانی کلید خورده بود ، ولی این حواشی در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر فصل گذشته که مرداد ماه سال جاری در قائمشهر برگزار شده بود ، زمانی زبانه کشید و شعله ور شد که داور ۲ بازیکن فولاد را به دلیل خطایشان با کارت قرمز از زمین مسابقه خارج کرد. آن زمان اخراج دو بازکن موجب شد تا یاران نکونام بازی پیروزی بخش ۲ بر ۱ خود برابر میزبان را در دقایق پایانی با پلی بک بازیکنان نساجی با نتیجه ۲ بر ۳ واگذار کنند و از آن زمان تاکنون حواشی بین دو تیم بیشتر از گذشته ادامه یافت.
حال در آستانه رویاروبی دو تیم نساجی مازندران و فولاد خوزستان که این بار پس از حواشی سال قبل ابتدا در اهواز پیگیری می شود ، احتمال می رود این دیدار نیز تحت تاثیر حواشی سال گذشته حاشیه ساز تر شود که در این صورت اگرچه هر دو تیم متضرر می شوند ، ولی به نظر می رسد این ضرر و زبان برای تیم میهمان که روزهای خوشی را در رقابت های فوتبال فصل جاری سپری نمی کند، بیشتر باشد.
اگر چه با ایجاد هرگونه حواشی در داخل زمین هر دو تیم متضرر خواهند شد ، ولی ضرر نساجی از این جهت بیشتر از فولاد است که این تیم هم اکنون از ۷ بازی لیگ برتر با ۸ امتیاز به یمن گل شماری بالا سر دو تیم شهر خودرو و مس رفسنجان قرار دارد و باخت برابر فولاد می تواند تیم را تا رده چهاردهم و در صورت برد ذوب آهن برابر پرسپولیس تهران تا رده پانزدهم جدول پایین بکشد که در صورت تحقق این وضعیت ناخوشایند ، احتمال برخی تغییر و تحول فنی در تیم مازندرانی شاید دور از انتظار نباشد.
خوشبختی در یک قدمی
 اگرچه کارشناسان فوتبال به دلیل وضعیت خوب تیم فولاد از لحاظ فنی و مدیریتی ، این تیم خوزستانی را یکی از بخت های اصلی برای قهرمانی لیگ برتر بیستم می دانند، ولی باخت هفته گذشته اشان برابر تیم نه چندان مطرح نفت مسجد سلیمان تا حد زیادی تصورات خوشبینانه اولیه را با اما اگر مواجه کرد و فرصتی را در اختیار نساجی قرار داد تا در خانه حریف با بهره گیری از اعتماد به نفس بازیکنانش که در نتیجه اخذ مساوی برابر پرسپولیس در هفته گذشته به دست آمد و همچنین نظم دهی به بازی و هماهنگی بیشتر بین بازیکنان بتواند در خوزستان نتیجه بگیرد و پا به جاده خوشبختی بگذارد.
نساجی مازندران در صورت برد برابر فولاد خوزستان با ۱۱ امتیاز و یک بازی کمتر می تواند خود را همانند هفته های اول شروع لیگ برتر تا کمرکش جدول بالا بکشد و  با دیدار نه چندان دشواری که هفته آینده برابر پیکان در تهران دارد، جایگاهش را در جدول تثبیت کند.
یکی از کارشناسان فوتبال مازندران می گوید : تیم نساجی برخلاف هفته های قبل و حتی هنگام مسابقه با پرسپولیس تهران که ۲ باخت پیاپی و سنگین را در کارنامه داشت ، اکنون به یمن مساوی کردن با قرمز پوشان پایتخت تا حدودی اعتماد به نفسش را باز یافته است و وضعیت بهتری برای دیدار با فولاد خوزستان دارد. از سوی دیگر تیم خوزستانی هفته گذشته را با شکست برابر یک تیم نه چندان مهم لیگ به پایان برده است و به همین دلیل اگر دو تیم را با وضعیت هفته گذشته بسنجیم ، وضعیت تیم نساجی حداقل بر روی کاغذ شاید بهتر از تیم میزبان باشد ، به شرطی که تیم همچنان در مرز آمادگی همسان با دیدار پرسپولیس قرار داشته باشد.
یونس گراییلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با این وجود نساجی باید خود را از جو دیدار با پرسپولیس و کسب تک امتیار این بازی برابر قهرمان لیگ و نایب قهرمان آسیا خارج کند و صرفا به فکر بازی با تیم فولاد خوزستان باشد که رویای قهرمانی در سر دارد و با کسب جایگاه سوم جدول در فصل گذشته ، رسیدن به این رویا هم برایش خیلی دور از دسترس نخواهد بود.
بازیکن اسبق نساجی مازندران گفت : نسااجی پیش از این که در دیدار با فولاد به دنبال کسب سه امتیاز بازی باشد ، باید با هماهنگی بیشتر در خطوط دفاعی و هافبک از گل خوردن جلوگیری کند و پس از آن اگر موقعیت گل به دست آمد ، از آن استفاده کند.

گراییلی اظهار داشت :  علاوه بر این ، نساجی از لحاظ فنی نسبت به تیم فولاد خوزستان در وضعیت خوبی به سر نمی برد و اکثر بازیکنان فعلی تیم با وجود پوست اندازی ، در قد و قواره بازیکنان سال قبل نیستند و تیم با ضعف تکنیکی در داخل زمین مواجه است. تیم در حال حاضر خطوط هافبک مستحکمی که بتواند  برای خط حمله توپ برساند و در مواقع ضروری خط دفاع را تقویت کند، برخوردار نیست.
وی با اشاره به باخت فولاد برابر نفت مسجد سلیمان در بازی هفته هفتم ، اظهار داشت : قطعا فولاد در چنین وضعیتی برای برد وارد زمین می شود تا خودش را از تب و تاب کورس قهرمانی نیندازد.نساجی باید حواسش را جمع بازی کند تا قافیه را نبازد چون اگر چه باخت پایان نساجی قلمداد نمی شود، ولی مشکلات را بار دیگر به این تیم بر می گرداند و وارد حاشیه خواهد شد.
آرامش شعار نساجی 
سرمربی نساجی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش از همه از آنچه که احتمال تداوم حواشی بازی سال گذشته در بازی امروز تیمش با فولاد نامید ، ابراز انزجار کرد و گفت که تیمش به هیج وجه در فصل جاری رقابت ها به دنبال حواشی نیست و صرفا سرش در لاکش است تا بتوانند برابر حریفان قدری چون فولاد خوزستان نتیجه بگیرد.

وحید فاضلی گفت : بازیکنان ما  پس از دو شکست متوالی برابر سپاهان و مس رفسنجان از لحاظ روحی و روانی ، اعتماد به نفس خودشان را از دست داده اند و با حمایت مالک ، مدیرعامل و تمام دست اندرکاران باشگاه و هواداران  توانستیم تا حد زیادی بازیکنان را برابر بازی با پرسپولیس تهران در قائمشهر آماده به زمین بفرستیم که تساوی برابر قهرمان لیگ و نایب قهرمان آسیا اعتماد به نفس را به بازیکنان ما برگرداند و همین شرایط را در بازی با فولاد نیز خواهیم داشت.
وی اظهار داشت : به هر حال تیم فوتبال فولاد خوزستان از بازیکنان و کادر فنی قدری برخوردار است و بر روی کاغذ به تناسب بازیکنانی که دو تیم در اختیار دارند حداقل از لحاظ دستمزد، از تیم ما شاید سرتر باشند، ولی ما بازیکنان  نامی نه ، ولی بازیکنان خلاق و تلاشگر خوبی داریم که می توانند از جایگاه تیم در برابر فولاد و سایر تیم های دیگر چند میلیاردی حمایت کنند.

سرمربی نساجی مازندران گفت : تمام تمرکز ما در داخل زمین بر روی مسایل فنی است و امیدواریم که بتوانیم با نتیجه قابل قبولی بازی با فولاد را به پایان ببریم و برای بازی برابر پیکان در تهران آماده شویم.
تیم نساجی مازندران از ۷ بازی گذشته در رقابت های لیگ برتر با ۸ امتیاز در رده ۱۲ جدول قرار دارد و تیم فولاد خوزستان نیز با همین تعداد بازی و ۱۰ امتیاز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

بازی دو تیم نساجی مازندران و فولاد خوزستان در هفته هشتم رقابت های لیگ برتر ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه امروز در اهواز برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.