×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نسخه الکترونیک تامین اجتماعی با هدف تسهیل و ارتقای خدمات درمانی تکمیل می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: نسخه الکترونیک زمینه‌ساز ایجاد تحول در عرصه سلامت کشور است و در اهمیت و ضرورت این طرح بزرگ تردیدی وجود ندارد.

وی با تقدیر از زحمات همه افرادی که برای توسعه نسخه الکترونیک تلاش کرده‌اند، تسهیل‌گری و فرآیندزدایی را از مبانی اصلی ایجاد تحول در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: رمز موفقیت نسخه الکترونیک توجه به همین اصول است و باید در سایر حوزه‌های فعالیت نیز به نحوی تسهیل‌گری و فرآیندزدایی در داخل سازمان تأمین اجتماعی و همچنین برای بیرون از سازمان پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه فناوری اطلاعات پیشران تحول در سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: باید زمینه‌های پیشرانی فناوری اطلاعات را نیز فراهم کنیم و در گام‌های بعدی توسعه نسخه الکترونیک، ابتدا باید ظرفیت این حوزه را ارتقا دهیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی برون‌سپاری را از رویکردهای مهم این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: ضمن رعایت ملاحظات امنیتی باید برون سپاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات را مورد توجه قرار دهیم و با شناسایی دقیق مسائل برای رفع ایرادات اقدام کنیم و به رویکرد توسعه‌ای توجه داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: نسخه الکترونیک در نهایت باید منجر به ایجاد پرونده الکترونیک شود. رویکرد ما حذف کامل نسخ کاغذی است. در حوزه‌های دیگر حاکمیتی نیز هرجا که نیازمند همکاری باشد، پیگیری می‌کنیم و از ظرفیت‌های قانونی برای پیشبرد این برنامه نیز استفاده خواهیم کرد.

اعضای شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. در این جلسه دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گزارش جامعی از روند اجرای طرح نسخه الکترونیک ارائه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.