×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نگاهی به دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال با بلغارستان؛ محک جدی یوزها در «پلوودیف»

ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلوودیف ساعت ۱۹:۳۰ روز پنج‌شنبه میزبان مصاف تیم ملی ایران و بلغارستان است. مصاف با بلغارها اولین محک شاگردان امیر قلعه‌نویی در فیفادی شهریورماه است و در فاصله ۴ماه مانده تا جام‌ملت‌ها می‌تواند یک آزمون جدی برای ملی‌پوشان در مسیر قطر باشد.

بلغارها اگر چه از آن تیم مدعی جام‌جهانی ۹۴ که ستاره‌های نامداری را در ترکیب داشت، فاصله گرفته‌اند و تبدیل به یک تیم درجه سه اروپایی شده‌اند اما رویارویی با این تیم می‌تواند بیشتر از بازی‌های قبلی عیار تیم ملی را مشخص کند. به خصوص که در ۵ مسابقه‌ گذشته تیم ملی با قلعه‌نویی، تنها بازی با ازبکستان در فینال تورنمنت کافا و بازی با روسیه در ورزشگاه آزادی از جمله دیدارهایی بود که تیم ملی را به زحمت انداخت تا ملی‌پوشان شرایط سخت و نفس‌گیری را تجربه کنند.

حالا هم بازی با بلغارستان پیش روی تیم ملی فوتبال است، حریفی با پیشینه‌ای قابل توجه که امروز تنها سایه‌ای از آن تیم گذشته است و قرار است قلعه‌نویی با محک شاگردانش برابر بلغارها، برای جام ملت‌ها که از دی‌ماه در قطر آغاز می‌شود به یک ترکیب و تاکتیک برنده برسد.

«هم لیگ برتر هم لژیونرها» این راهبرد قلعه‌نویی از زمان نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی است، راهبردی که در لیست نفراتی که برای بازی با بلغارستان دعوت شده‌اند هم می‌توان رد پای آن را دید، با این حال به نظر می‌رسد همچنان مانند دوره کارلوس کی‌روش، کفه ترازو در ترکیب ۱۱ نفره با توجه به وزن بالای تجربه به نفع لژیونرها سنگین‌تر است و بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی همچنان ستون‌های اصلی تیم ملی هستند و به نظر می‌رسد که در جام ملت‌های پیش رو هم خبری از سورپرایز خاصی در ترکیب تیم ملی نباشد.

بازی با بلغارستان را هم باید در همین راستا دید، مسابقه‌ای که دومین محک تیم امیرقلعه‌نویی با یک تیم اروپایی پس از بازی با روسیه در فروردین‎ماه گذشته است که با تساوی به پایان رسید.

غیبت سردار آزمون به دلیل آسیب‎‌دیدگی شاید مهم‌ترین دغدغه قلعه‌‍نویی در بازی پنج‎‌شنبه‌‍شب باشد، مهاجمی که در آخرین بازی تیم ملی در فیفادی گذشته برابر ازبکستان در فینال تورنمنت کافا تک گل قهرمانی تیم کشورمان را به ثمررساند.

حالا تیم ملی در بازی با بلغارستان باید بازی بدون آزمون را امتحان کند، به خصوص که این بازیکن در مقابل شایعاتی که درباره غیبت در جام ملت‌ها به دلیل تعهد به آاس رم سکوت کرده است، سکوتی عجیب که سبب شده به حرف‌وحدیث‌ها بیشتر دامن زده شود.

با این حال قلعه‎‌نویی باید فارغ این دغدغه، شاگردانش را پنج‌شنبه‌شب در استادیوم ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلوودیف برابر بلغارستانی به میدان بفرستد که در مرحله مقدماتی انتخابی یورو۲۰۲۴ آلمان با تنها ۲ امتیاز از ۴ بازی دور رفت، وضعیت چندان قابل قبولی در جدول ندارد. با این حال شاگردان ملادن کرستاجیچ در آخرین بازی‌شان در این مرحله برابر صربستان به تساوی یک – یک رسیدند تا نشان دهند که با مربی جدیدشان روند رو به جلویی را سپری می‌کنند.

روند این بلغارستان با این مربی صعودی بوده است و بلغارها در انتخابی یورو پس از باخت به مونته‌نگرو و مجارستان در ادامه با حضور کرستاجیچ به دو تساوی برابر اسلوونی و صربستان دست پیدا کردند و از باخت فاصله گرفته‌اند.

البته تیم ملی کشورمان هم در شرایطی برابر بلغارها به میدان می‌رود که در ۵ بازی گذشته با قلعه‌نویی، ۴برد و یک مساوی کسب کرده و شکستی نداشته است.

با توجه به روند صعودی دو تیم به نظر می‌رسد بازی جذابی در ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلوودیف در پیش باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.