×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نگاهی جامع به آینده صنعت کاشی و سرامیک کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ؛ در این نشست سهیلا صالحی کارشناس تحلیل و مطالعات اقتصادی تامین سرمایه تمدن گفت :  انتظار می رود بازار جهانی کاشی و سرامیک و چینی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲ نرخ رشد مرکب سالانه  ۷٫۲درصدی را ثبت کند و تا سال ۲۰۳۲ اندازه بازار به ۳۳۲٫۶میلیارد دلار برسد .

وی بومی بودن صنعت کاشی و سرامیک ، ذوق و هنر ایرانی ، دسترسی آسان به منابع و مواد اولیه و ارزش افزوده نسبتا خوب را از نقاط قوت های صنعت کاشی و سرامیک در ایران عنوان ودر ادامه تصریح کرد :  به رغم وجود چنین مزیت هایی ، صنعت کاشی و سرامیک ایران با ضعف های عدم تطابق عرضه و تقاضا ، نیاز به تعداد بالای نیروی کار ، عدم توجه به نقش مواد اولیه و فرآوری آن، تخصیص یارانه حمل برای صادرات در کشورهای رقیب صادراتی (هند) ، عدم وجود سیستم بازاریابی، زیر ساخت های صادارتی و کانال های توزیع بین المللی مواجه است .

کارشناس تحلیل و مطالعات اقتصادی تامین سرمایه تمدن ، بازار صادراتی گسترده ، بی رقیب بودن در خاورمیانه و غرب آسیا و ظرفیت های خالی در تولید را فرصت این صنعت عنوان کرد .

سهیلا صالحی در ادامه در خصوص تهدیدات صنعت کاشی و سرامیک ایران گفت: تورم بالا در کشور ، کاهش قدرت خرید مردم ، عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا به دلیل تحریم ها ، رکود بازار مسکن و تمرکز صادرات به کشور عراق از جمله مسایل با اهمیتی است که ضروری است به آنها توجه جدی گردد.

علیرضا عجم ، کارشناس تکنیکال شرکت تامین سرمایه تمدن نیز طی گزارشی وضعیت صنعت کاشی و سرامیک مورد بررسی قرار داد .

در ادامه نشست محمد ابراهیم مهرجو معاونت بازاریابی و فروش کاشی پارس ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های شرکت به سوالات فعالین بازار پاسخ دادند. گزارش جامع این نشست طی روزهای آینده در کانال تلگرام  و صفحه آپارات تامین سرمایه تمدن منتشر خواهد شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.