×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هدایت سرمایه گذاران حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو به سمت تولید محصولات ارگانیک صادرات محور

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات امور اراضی منطقه آزاد ماکو با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور ضمن تاکید بر ضرورت آمایش سرزمینی دراین منطقه  افزود: مناطق آزاد باید به سمتی حرکت کنند که نه تنها در اقتصاد محلی بلکه در جی دی پی و اقتصاد ملی نیز آثار مطلوبی داشته باشد.

وی از فرصت های سرمایه گذاری فراتر از کشاورزی نیز سخن گفت و اظهار داشت: در  حوزه لجستیک و ترانزیت نیز احداث دهکده لجستیکی با ۲ هزار هکتار وسعت را برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به اهمیت اتصال ریلی کریدور جنوبی و شرقی به غرب از طریق منطقه آزاد ماکو نیز گفت: چینی ها علاقمند به این خط ریلی هستند که از سهلان، مرند، بازرگان و چشمه ثریا به خط ریلی ترکیه متصل می شود.

گروسی از آماده بودن فضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو نیز خبرداد و اعلام کرد: امنیت حاکم در منطقه آزاد ماکو باعث  ایجاد چهارمین قطب دیتاسنتر و قطب داده کشور در این منطقه  شده است.

وی از تعامل خوب بین مسئولین منطقه ای و استانی نیز سخن گفت و اضافه کرد: در مرکز استان و استانداری نیز  نگاه توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف حاکم است.

تجارت گردان | هدایت سرمایه گذاران حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو به سمت تولید محصولات ارگانیک صادرات محور

رئیس هیئت مدیره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی و جغرافیایی دو منطقه آزاد ماکو و ارس را پراهمیت خواند و گفت: این دو منطقه تنها مناطق آزاد همجوار می باشند و با استفاده از ظرفیت های هم می تواند شاهد تحولات اقتصادی در هر دو منطقه بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: رویکرد سازمان برای درآمدزایی تغییرکاربری اراضی و یا فروش اراضی نیست و در این خصوص بطور جد به درآمد پایدار از تولید و صادرات روی آورده ایم.

خسرو شهبازی مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حراست از اراضی ملی گفت:‌ جهاد کشاورزی تا حد توان در کنار سرمایه گذاران خواهد بود و در موضوع کشاورزی مسائل ومشکلات این حوزه را حاضر به حل و فصل هستیم.

در این جلسه فرمانداران شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت به بیان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و اراضی شهرستان های متبوعه پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.