×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همسان سازی حقوق بازنشستگان در آینه واقعیت

به گزارش تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما؛ حاجی بابایی گفت: با عنایت به مسئولیتم در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با وجود پیگیری‌های متعدد و با دفاعیات مستدلی که داشتیم، متاسفانه درنهایت مجمع تشخیص مصلحت بدلیل مخالفت دولت واعلام عدم توان برای اجرا، کلمه همسان سازی را حذف کرد و به کلمه متناسب سازی اکتفا نمود.
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه افزود:اجرایی نمودن ماده ۱۲و۲۹ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، همه ساله در بودجه‌های سنواتی مورد تاکید قرار گرفته است و دولت اعتباراتی کمی را برای همسان سازی در لوایح بودجه قرار داده، که همواره با اعتراضات ونطق‌ها ودفاعیات در صحن مجلس و حتی در مناظره‌های تلویزیونی با دلایل محکم به آن اعتراض کردیم و در قانون بودجه نهایی در سنوات گذشته اعتبار همسان سازی دولت را، افزایش داده ایم.
حاجی بابایی گفت: در سال ۱۳۹۹ در دولت علیرغم کمبود اعتبارات، اقدامات مناسبی به دلایل مختلف صورت گرفت، که حتما ادامه خواهدیافت.
وی بیان داشت: راه حل مساله این است که دولت این پیشنهاد را در قالب لایحه به مجلس تقدیم نماید، اما چرا این لایحه را نمی‌آورد، تا از طریق طرح پیگیری شود، جای سوال است؟ البته راه دیگر این است که آن را در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب کنیم. ماهرسه راه رامی رویم.
حاجی بابایی درباره اینکه از این سه راه:۱_دولت لایحه بیاورد۲_مجلس طرح دوفوریتی بدهد۳_دربرنامه هفتم تصویب شود، کدام بهتر وشدنی است؟ با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته درمجلس گفت: طرح دو فوریتی را نیز ۱۹۶ نفر امضا نموده ایم وبه هیات رئیسه تحویل شده است.
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: اگر دولت لایحه را آماده کند، ما به سرعت آن را مصوب می‌کنیم، اما اگر این لایحه توسط دولت به مجلس ارائه نشود، هم دوفوریتی وهم در برنامه هفتم قطعا آن را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: در هر صورت پیگیری مطالبات مردمی، به ویژه بازنشستگان کشوری ولشکری را یکی از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانم و از همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه دولت و قانون برنامه هفتم استقبال می‌کنم و بی شک از ظرفیتی که در مجلس وجود دارد، برای تحقق این مطالبات بهره برداری خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.