×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هواداران استقلال و پرسپولیس درباره افزایش قیمت بلیت چه گفتند؟

به گزارش ایسنا، بازگشت هواداران فوتبال به ورزشگاه‌ آزادی پس از حدود ۲۲ ماه دوری ناشی از شیوع ویروس کرونا هرچند بسیار خوشایند اما با یک اتفاق قابل تامل و افزایش قیمت بلیت همراه بود، اتفاقی که شاید یکی از تنها دلخوشی‌های هواداران فوتبال را مستقیما تحت تاثیر قرار داده است.

افزایش حدود ۱۰ برابری قیمت بلیت صدای اعتراض هواداران را در محدوده ورزشگاه آزادی بلند کرده است. برخی از آنها با ابراز گلایه نسبت به این افزایش قیمت از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون درخواست دارند تا قیمت بلیت مسابقات فوتبال در دیدارهای آینده با در نظر گرفتن راهکار مناسب کاهش یابد.

با چند نفر از تماشاگرانی که برای تماشای دیدار تیم‌های فوتبال استقلال مقابل نساجی با قیمت بلیت ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ هزار تومانی و نیز علاقمندانی که برای مشاهده مسابقه پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان با قیمت بلیت ۵۰، ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومانی – البته بلیت این دیدار با تخفیف ۳۰ درصدی همراه شد – به ورزشگاه آزادی رفته بودند درباره قیمت‌ اعمال شده و افزایش آن نسبت به گذشته صحبت کردیم.

محمدرضا به همراه دو نفر از بستگانش از محمدشهر کرج به ورزشگاه آزادی آمده است، وی می‌گوید سه بلیت به قیمت هرکدام ۵۰ هزار تومان خریداری کردیم، قیمت بلیت‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است و آخرین بار فکر می‌کنم قیمت حدود ۱۵ هزار تومان بود که به ورزشگاه آزادی آمدیم، من عضو کادر درمان و در بیمارستان مشغول به فعالیت هستم و به همراه دو نفر از همبستگانم به عشق تیم محبوبمان به ورزشگاه آزادی رفتیم، اما نباید همه ماجرا این‌گونه دیده شود و مسئولان باید بدانند که قیمت بلیت بسیار گران شده است و از نظر اقتصادی مردم تحت فشار هستند. هزینه مسافت را هم باید به مجموع هزینه‌های افرادی که همانند ما از مسافت‌های دور می‌آیند،  اضافه کنید.

در صورت کاهش قیمت بلیت شرایط بهتری از نظر مالی برای تماشاگران و هواداران فوتبال پیش خواهد آمد. با شرایط فعلی به نظر می‌رسد قیمت بلیت در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به صرفه است و می‌توان در مورد قیمت بلیت جایگاه‌های روبرو و بخش VIP رقم بالاتری را نیز اعمال کرد اما برای قشر عادی جامعه که از شرایط مالی چندان مناسبی برخوردار نیستند قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان عدد مناسبی به نظر می‌رسد.

هواداران استقلال و پرسپولیس درباره افزایش قیمت بلیت چه گفتند؟

نوید، سعید و احسان سه دانش آموزی هستند که بعد از ۲ سال به ورزشگاه رفتند، آن‌ها می‌گویند آخرین مسابقه که در آزادی حاضر شدند قیمت بلیت حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بود و الان با قیمت ۶۱ هزار تومانی برای هر بلیت موفق به خرید شده‌اند.

آن‌ها معتقدند قیمت کنونی بلیت بسیار زیاد است و فقط به عشق تیم محبوبشان به ورزشگاه آزادی رفتند. نوید می‌گوید: ما دانش‌آموز هستیم و درآمدی نداریم و با پولی که از طریق خانواده تهیه کردیم، بلیت خریدیم. با توجه به اینکه همه چیز گران شده است اگر قیمت بلیت حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و نهایتا ۵۰ هزار تومان باشد به نظر قیمت مناسب می‌آید اما قیمت ۱۰۰ هزار تومانی بلیت واقعا زیاد است و ما نمی‌توانیم هر ماه برای مشاهده ۲ مسابقه به ورزشگاه آزادی بیاییم. قطعا اگر مسابقات لیگ قهرمانان را نیز اضافه کنید تعداد بازی‌ها بیشتر می‌شود و شرایط برای تامین مالی بلیت‌ها سخت‌تر خواهد شد.

هواداران استقلال و پرسپولیس درباره افزایش قیمت بلیت چه گفتند؟

سهیل سرباز است، از اهواز با قطار به تهران و مستقیما به ورزشگاه آزادی رفته است، هزینه بلیت قطار برای وی ۲۳۰ هزار تومان آب خورده و ۵۶ هزار تومان نیز بابت تهیه بلیت ورود به ورزشگاه پرداخت کرده‌ است. او می‌گوید: این هزینه بدون محاسبه قیمت خوراک و تردد تا ورزشگاه است. آخرین بار فینال لیگ قهرمانان آسیا بود که به ورزشگاه آزادی رفتم. در لیگ برتر فوتبال ایران نیز آخرین مرتبه که بلیت خریدم قیمت آن ۱۵ هزار تومان بود. من یک جوان هستم که در اسنپ کار می‌کنم، با چه توان مالی باید هزینه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای تماشای یک مسابقات فوتبال و حضور در ورزشگاه آزادی پرداخت کنم؟ حال تصور کنید یک جوان بیکار باشد و بخواهد به ورزشگاه بیاید، واقعا این هزینه‌ها برای طبقه متوسط و فقیر جامعه از نظر مالی بسیار زیاد است و باید نسبت به آن تجدید نظر شود.

آیا عقلانی است قیمت بلیت از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش یابد؟ بعد هم می‌گویند چرا تماشاگران به ورزشگاه نمی‌آیند و حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه‌های کشور کم شده است. افرادی چون من روزمزد هستند و نمی‌توانند به دلیل هزینه زیاد هر بازی به ورزشگاه بیایند، ورزشگاه رفتن فقط عشق می‌خواهد و نهایت قیمت بلیت در شرایط کنونی باید ۳۵ هزار تومان باشد.

هواداران استقلال و پرسپولیس درباره افزایش قیمت بلیت چه گفتند؟

رضا و آرش نیز آخرین بار که به ورزشگاه آزادی رفته بودند به دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس مربوط می‌شود،  همان مسابقه‌ای که نتیجه آن ۲-۲ شد و قیمت بلیت در آن مسابقه حدود ۲۵، ۳۰ و ۳۵ هزار تومان بود. رضا می‌گوید در حال حاضر قیمت‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است! واقعا چگونه می‌توانیم بلیت ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومانی بخریم؟ ما معلم هستیم و حدود سه تا چهار میلیون تومان حقوق می‌گیریم، این قیمت بلیت در حق قشر و طبقه ضعیف واقعا ظلم است.

شاید اگر در گذشته افرادی که شرایط مالی مناسبی نداشتند و حداقل هفته‌ای یکبار می‌توانستند به ورزشگاه بیایند و به تماشای یک مسابقه دلخوش باشند اما در حال حاضر به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت بلیت چنین امکانی دیگر برای آن‌ها فراهم نخواهد بود که این مسئله بسیار ناراحت کننده است. ما برای تماشای این مسابقه هم به سختی توانستیم بلیت بخریم و بعد از مدت‌ها دوست داشتیم به ورزشگاه بیاییم و از نزدیک فوتبال تماشا کنیم. ما از هشتگرد کرج آمده‌ایم و حدود ۵۰ هزار تومان نیز هزینه رفت و آمد را باید به مجموع هزینه‌های خود برای تماشای یک مسابقه فوتبال اضافه کنیم.

هواداران استقلال و پرسپولیس درباره افزایش قیمت بلیت چه گفتند؟

امیرعلی و مسعود دو هوادار فوتبال هستند که برای تماشای مسابقه به ورزشگاه آزادی رفتند، آن‌ها با ابراز گلایه و اعتراض شدید نسبت به نامناسب بودن وضعیت سامانه می‌گویند که سه مرتبه اقدام کرده‌ تا در نهایت موفق به خرید بلیت شدند و دو مرتبه اول پول از حساب آن‌ها کم شد و هزینه مربوطه به حساب‌شان برگشت نخورده است! مسعود با لحنی تند می‌گوید به چه علت بلیت فروشی اینترنتی را مدنظر قرار داده‌اند اما توان مدیریت آن را ندارند؟ چرا باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم و هر بار برای خرید بلیت با مشکل مواجه شویم؟ چه زمانی این رویه پایان می‌یابد و ما نیز می‌توانیم بدون دغدغه و چالش یک بلیت فروشی ساده را انجام دهیم؟ چرا به این مسائل رسیدگی نمی‌کنند؟

امیرعلی می‌گوید چه امکانات و تسهیلاتی در طول این ۲ سال به ورزشگاه آزادی اضافه شده است که قیمت بلیت را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش داده‌اند؟ اگر قیمت حدود ۳۰ هزار تومان بود می‌توان گفت که منطقی است و حداقل اینکه توان پرداخت تا حدی از سوی مردم و علاقمندان به فوتبال که عموما از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند وجود دارد، چه خبر است که قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان شده است؟ ما دو بلیت پشت دروازه به قیمت هر کدام ۳۵ هزار تومان خریداری کردیم و توان مالی بیش از این نداشتیم و نمی‌توانستیم بیش از این هزینه کنیم، از کرج به ورزشگاه آزادی رفتیم و هزینه کرایه هفت هزارتومانی را نیز به مجموع هزینه‌هایمان اضافه کنید. ما کارگر هستیم و نجاری، کابینت‌سازی و… انجام می‌دهیم و به عشق فوتبال و تیم محبوبمان به ورزشگاه آمدیم اما به سختی هزینه را تامین کردیم.

 انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.