×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
هک همزمان ۲ هواپیمای دشمن در مرز هوایی ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر دریادار رستگاری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران درباره دستاوردهای این شرکت در حوزه جنگ الکترونیک گفت: امروز به جرأت می‌گویم سامانه‌های کشف و اقدام متقابل علیه باندهای فرکانسی که سامانه‌های جنگال روز دنیا در آن‌ها کار می‌کند را در اختیار داریم، ولی خیلی نمی‌توانیم این موضوع را باز کنیم؛ لذا قادریم تمام ابعاد امواج الکترومغناطیس دشمن را پایش کرده و متناسب با آن آفند کنیم.

امیر دریادار رستگاری افزود: امروز شاید کشور درگیر جنگ سخت نیست، اما درگیر جنگ الکترونیک هست و شاید برخی خیلی هم این را درک نکنند. ما برای حفاظت از فضای کشور و مرز هوایی کشور سال‌هاست که درگیر جنگ الکترونیک هستیم و توان ما را هر مهاجمی که تا امروز محک زده متوجه شده است.

امیر دریادار رستگاری ادامه داد: چند وقت پیش یک هواپیمای دشمن در مرزهای FIR (مرز هوایی) ما حرکت و شروع به انتشار امواج برای جمع آوری اطلاعات کرد، ما این هواپیما را مختل کردیم، اما خلبان دشمن فکر کرد که سیستمش دچار اشکال شده است با پایگاه تماس گرفت که سیستم من اشکال پیدا کرده و بر می‌گردم؛ ما این مکالماتش را در اختیار داریم.

مدیرعامل صاایران تصریح کرد: فردای آن روز دو هواپیمای دیگر دشمن پرواز کردند و بال به بال هم شروع به پایش کردند، این دفعه هر دو را مختل کردیم، چون در آن پهنای باند به این توانمندی دست پیدا کرده‌ایم.

امیر دریادار رستگاری افزود: به محض اینکه ما شروع به اختلال کردیم، این دو هواپیما متوجه شدند که سامانه‌های زمینی ما در حال اخلال آن‌ها هستند لذا به پایگاه‌شان اعلام کردند که اینجا جمر فعالیت می‌کند و ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم. این توانمندی امروز در مجموعه نیروهای مسلح وجود دارد و می‌توانیم در فاصله چند صد کیلومتری اگر تهدیدی را دیدیم، آن را مختل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.