×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هیچ‌ یک از محورهای اصلی مسدود نیست/ مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تردد در جاده‌های کشور گفت: متاسفانه علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی و پلیس راهور مبنی بر خودداری از سفرهای غیرضروری روز گذشته شاهد گرفتار شدن تعدادی از مسافرین در جاده‌ها و معابر شهری بودیم که با اقدامات سریع عوامل پلیس راه و راهور نسبت به رفع مشکلات پیش آمده وارد عمل شدیم. طرح زمستانه پلیس در جاده‌ها و به خصوص جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر هم به قوت ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط ترافیکی و گرفتار شدن تعدادی از مسافران در جاده‌های شمالی کشور گفت: روز گذشته علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی شدید به کشور پیش‌بینی می‌شد که در ساعت‌های ابتدایی شروع بارش برف با اختلاتی در عبور و مرور خودروها مواجه شویم، لذا پلیس راهور بر همین اساس هشدارهای لازم را اعلام و از ورود تعداد زیادی وسیله نقلیه بدون تجهیزات زمستانی به جاده‌های کوهستانی و برفگیر جلوگیری کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: پس از شروع بارش در جاده ها و اختلال در تردد خودروها به‌دلیل شدت بارش برف و کولاک ناگزیر به ایجاد محدودیت و بستن مبادی ورودی راه‌های پربارش و پرخطر ازجمله هراز، چالوس، آزادراه تهران شمال شدیم و در مرحله بعد سعی کردیم با کمک سازمان راهداری و امداد ابتدا نسبت به خارج کردن خودروهای گرفتار شده اقدام کنیم. پس از آن نیز نسبت به ایمن‌سازی راه و در گام بعدی بازگشایی جاده‌ها تمهیدات لازم اجرا شد.

حسینی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ یک از محورهای مواصلاتی کشور به دلیل شرایط جوی و بارش‌ها مسدود نیست، گفت: با این وجود توصیه پلیس به رانندگان پرهیز از سفرهای غیرضروری است و اینکه حتما در مبدا از پر بودن باک اطمینان حاصل کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن‌ها نیز موضوع مهم دیگری است که باید رعایت شود. ماموران پلیس راه نیز در جاده‌ها حضور دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.