×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
واکنش کمیسیون آموزش به تصمیم جنجالی درباره کنکور ارشد

به گزارش تجارت گردان به نقل از خانه ملت؛ علیرضا منادی سفیدان در واکنش به انتشار خبری مبنی اینکه آزمون کارشناسی ارشد، از سال ۱۴۰۱ فقط از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های «مرتبط» برگزار می‌شود، گفت: این خبر پیرو نامه‌‎ای که «مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم» به دانشگاه‌ها ارسال کرد، منتشر شده است؛ در حالی‌که این نامه به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و مدیرکل مربوطه صرفاً از دانشگاه‌ها نظرخواهی کرده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته در هفدهمین جلسه شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو که به مجلس قبل بازمی‌گردد، موضوع برگزاری آزمون بین دانش آموختگان رشته‌های مرتبط برای کنکور ارشد مورد بحث قرار گرفته و شورا مصوبه‌ای در این رابطه داشته، ولی از آن زمان تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.
منادی سفیدان با اشاره به مذاکراتی که با مسئولان وزارت علوم داشت، گفت: به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن چنین مسئله‌ای را نخواهیم داد و در جلسه آتی که به صورت فوق العاده در شورای عالی سنجش و پذیرش برگزار خواهد شد به طور کلی این مصوبه را ملغی می‌کنیم تا دانشجویان و داوطلبان هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین این تصمیم را بر خلاف توسعه علمی کشور دانست و تأکید کرد: قطعا در جلسه فوق العاده‌‎ای که هفته آتی برگزار خواهیم کرد این مصوبه شورای سنجش و پذیرش را ملغی خواهیم کرد. این مصوبه از هفدهمین جلسه شورا تا کنون روی زمین مانده بود و مشخص نیست به چه علت در روز‌های پایانی کار دولت دوازدهم به این مسئله پرداخته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.