×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
“وتعاون” در ۹ ماهه، هر سهم ۶۲ ریال

 گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، شرکت بیمه تعاون با سرمایه ثبت شده ۵۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار یک هزار و ۱۱ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ توانست از فروش حق بیمه صادره خود، یک هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ البته حدود ۲۴۴ میلیارد تومان از درآمد حق بیمه صادره ” وتعاون ” صرف حق بیمه اتکایی واگذاری شده است.

درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت به یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسید و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های بیمه‌ای “وتعاون” نیز ۸۵ درصد زیاد شده است. در مجموع بیمه تعاون توانست از فعالیت ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ خود، ۱۵۶ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۶۴ درصد افزایش‌یافته است.

تجارت گردان | "وتعاون" در ۹ ماهه، هر سهم ۶۲ ریال

شرکت بیمه تعاون در این دوره ۹ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۳۳ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۹ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۹ ماهه ۱۴۰۲ شرکت بیمه تعاون به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان ۳ فصل بهار، تابستان و پاییز، بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

تجارت گردان | "وتعاون" در ۹ ماهه، هر سهم ۶۲ ریال

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۱۰ و حاشیه سود خالص ۲ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

“وتعاون” در پایان آذرماه که دوره ۹ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۳۲ میلیارد تومان سود انباشته شده است که ۷ میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی “وتعاون” می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۶۲ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شده هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۴۴ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، صورت سود و زیان شرکت بیمه تعاون را ملاحظه می‌فرمایید.

تجارت گردان | "وتعاون" در ۹ ماهه، هر سهم ۶۲ ریال

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.