×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وضعیت تهران در بحث کرونا امیدوارکننده است

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: هنوز پیک چهارم به پایان نرسیده و نباید این گونه تصور شود که بعد از پیک چهارم مدتی طی می‌شود تا پیک بعدی شروع شود باید نظارت‌ها به درستی صورت گیرد و دستورالعمل‌ها نیز به طور کامل رعایت شود چرا که با جمعیت ۱۴ میلیونی هر گونه بی احتیاطی و عادی انگاری و کم توجهی می‌تواند دوباره ما را دچار مشکل و وارد پیک‌های بعدی کند.
وی در ادامه به پرواز دهلی (هند) به تهران اشاره کرد و گفت: این مسافران که ۱۰۴ نفر بودند در پرواز روز شنبه ۸ خرداد وارد فرودگاه حضرت امام (ره) شدند طبق مصوبات این مسافران قرنطینه شدند، اما از روز گذشته فشار‌هایی را به کادر درمان وارد می‌کنند در حالی که باید پروتکل‌ها طبق مصوبات اجرا و سختگیرانه رعایت شود.
محسنی بند پی افزود: ۶ نفر از این مسافران تست شان مثبت بوده است.
استاندار تهران گفت: ورود سوش جدید به کشور شرایطی را فراهم می‌کند که نسبت به سوش‌های قبلی بسیار خطرناک‌تر باشد بنابراین باید فاصله گذاری و قرنطینه مسافران هنگام ورود رعایت شود و ضرورتی ندارد که مجوز جدیدی در این خصوص بگیریم و یقینا این مسافران باید همکاری کنند.
وی ادامه داد: هیچ مسافری با هر مسئولیتی حق ندارد مقررات و مصوبات را زیرپا بگذارد به ویژه این که این مسافران تعهد داده اند هنگام ورود به کشور پروتکل‌ها را رعایت کنند.
محسنی بندپی گفت: واکسیناسیون کادر درمان و مدافعان سلامت نشان داد تعداد مبتلایان بعد از تزریق این واکسن به شدت کاهش پیدا کرده و میزان بستری‌های ما در سنین ۸۰ سال به بالا از ۱۰ و شش دهم درصد اکنون به ۸ درصد رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.