×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ویلموتس و اسکوچیچ را مدیریت قبلی آورد؛ یکی ناموفق و یکی موفق!

محمود شیعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان کوتاه باقی مانده از ضرب‌الاجل یک ساله فیفا به فدراسیون فوتبال ایران برای اصلاح بند یک اساسنامه این فدراسیون در دولت و مجلس گفت: فکر می‌کنم مشکل حل می‌شود. تصمیمی هم که هیات عمومی دیوان عدالت اداری گرفته، کمک می‌کند. به نظرم راه‌حلی را پیدا می‌کنند. وقتی فوتبال ما با این قدرت به جام جهانی می‌رود، می‌توانیم این مشکلات را هم در دو، سه جلسه حل کنیم. فیفا به قوانین داخلی کشورها احترام می‌گذارد. حتی آن‌ها با مهلت یک ساله برای اصلاح این بند، نشان دادند که خواستار همکاری هستند و دنبال سخت‌گیری نبودند.

او در واکنش به این که لایحه دولت برای حل این مشکل از حدود ۶ ماه قبل در مجلس به سر می‌برد و هنوز به مرحله بررسی و اعلام نظر نرسیده است، اظهار کرد: فکر نکنم مشکلی وجود داشته باشد. بالاخره راه‌حلی پیدا می‌شود. فیفا احترام می گذارد و فدراسیون فوتبال هم مایل نیست برخلاف مصالح ملی عمل کند.

این عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره عادی‌سازی ورود زنان به ورزشگاه‌ها که در سال ۹۸ و بازی ایران و کامبوج کلید خورد اما با شیوع کرونا، به جایی نرسید اظهار کرد: ریز این مسائل را نمی‌دانم اما در دوره گذشته برخی اقدامات انجام شد که این موضوع برطرف شود. البته یک سری مسائل فیزیکی هم تاثیر دارد. وقتی استادیوم‌های ما برای برگزاری یک مسابقه معمولی مشکل دارند، باید برای ورود زنان شرایط خاصی را در نظر بگیریم. به همین دلیل هم برخی از تیم‌های ایرانی در بحث اخذ مجوز حرفه‌ای دچار مشکل شدند. باید شرایط خودمان را به روز کنیم.

شیعی در واکنش به این که برخی از اعضای پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند که نباید تمام مشکلات کنونی به پای دوره گذشته نوشته شود؟ گفت: از منظر مدیریتی، اگر سوء نیتی وجود نداشته باشد، هر مدیری می‌خواهد با توجه به شرایط و مصالح بهترین تصمیم را بگیرد. قضاوت‌ها باید براساس یک سری واقعیت‌ها باشد. چه شرایطی وجود داشت که یک تصمیم گرفته شد؟ آیا ضرب‌الاجلی وجود داشت؟ زمان قضاوت‌گر خوبی است و در آینده مشخص می‌شود که عملکردها چطور بود. ما تلاش خودمان را در دوره گذشته کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای هیات رییسه پیشین فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند اگر ماجرای ویلموتس به وجود نمی‌آمد، فدراسیون فوتبال بهترین دوره خود را پشت سر می‌گذاشت گفت: از چه لحاظ موفق‌ترین بود؟ باید مشخص شود متر و معیار چیست. قبول دارم که خیلی کارها ماند که باید انجام می‌شد. در عین حال  تلاش‌مان را کردیم. ان‌شاء‌الله پرونده ویلموتس هم ختم به خیر شود و روز به روز فدراسیون فوتبال نتایج بهتری بگیرد.

این عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره این که طالقانی، از اعضای پیشین فدراسیون گفته ویلموتس توسط وزیر ورزش سفارش شد و در نهایت فدراسیون هم او را به سرمربیگری انتخاب کرد، گفت: ویلموتس و اسکوچیچ انتخاب‌های فدراسیون فوتبال بودند. اولی موفق نشد ولی همین مدیریت بود که اسکوچیچ را انتخاب کرد و الان با تیم ملی در مسیر جام جهانی است. البته فدراسیون فوتبال هم اسکوچیچ را حمایت کرد. تصمیمات در برهه‌های مختلف به برخی مسائل ارتباط دارد که در جای خود باید بررسی شود.

او درباره این که نتیجه تجدیدنظر خواهی ایران در پرونده ویلموتس تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد، گفت: چون بحث ویلموتس جمع بندی نشده است، سکوت می‌کنم. بهتر است مصالح نظام را ببینیم و وقتی به جمع بندی رسیدیم، فرصت برای صحبت کردن و بررسی پرونده زیاد است.

شیعی در واکنش به این که در مقطعی با ورود سازمان بازرسی کل کشور گفته شد که اموال اعضای هیات رییسه توقیف شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است گفت: این اتفاق برای ما رخ نداد.

وی در واکنش به این که اگر به سال ۹۵ و قبل از انتخابات برگردد، باز هم حاضر است در این فدراسیون فوتبال کار کند و راه گذشته را برود؟ گفت: شخصا در طول پنج سال خدمت در فدراسوین فوتبال حقوق و پاداشی نگرفتم. آمده بودم کمک کنم. از خزانه‌داری نامه رسمی دارم که هیچ مبلغی دریافت نکردم. افتخارم این بود که کمک کنم. کار در فدراسیون فوتبال براساس نظرات هیات رییسه است و همیشه مطابق میل افراد پیش نمی‌رود. مسلما در برخی موارد تجدیدنظر می‌کنم.

شیعی درباره عضویت در کمیته بدوی صدور مجوزه حرفه‌ای و دعوت به همکاری توسط عزیزی‌خادم گفت: آقای عزیزی خادم عضو هیات رییسه پیکان بودند. ما با هم ارتباط داشتیم و او هم از جوانان فعال است.

او درباره دوری از فوتبال نیز گفت: یک مقدار استراحت می‌کنم. بنده بازنشسته شدم و دیگر سمت‌های ورزشی خودم را هم تحویل دادم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.