×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ّشهریور ماه ۱۴۰۱منطقه آزاد انزلی میزبان بزرگترین همایش هوایی کشور/ شروع به کار دبیرخانه همایش صنایع هوایی ایران در منطقه آزاد انزلی

امیر سرتیپ افشین خواجه فرد در این نشست با بیان اینکه در این نمایشگاه که برای اولین بار در گیلان برگزار می‌شود تولیدات دانش بنیان و بومی صنایع هوایی به نمایش عموم گذاشته می‌شود؛ اضافه کرد: در راستای عمل به شعار تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سالجاری طی این نمایشگاه علاوه بر اینکه فرصت عرضه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان فرآهم می شود، با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران بخش خصوصی از ظرفیت آنان برای تولید انبوه این تولیدات استفاده می شود.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب دریای خزر برای ایجاد فرودگاه آبی، افزود: با توجه به وجود ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خزر و نبود زمین کافی برای احداث فرودگاه در استان‌های شمالی می‌توان از دریا برای ایجاد فرودگاه آبی استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور با اعلام خبر رونمایی از هواپیمای آب نشین با قابلیت تاکسی هوایی تولید نخبگان ایرانی با استفاده از دانش بومی، اضافه کرد: در راستای عمل به شعار سالجاری به دنبال تمرکز روی تولیدات پروازی که توسط جوانان ایرانی ساخته شده و نقشه راه آینده ایران اسلامی را تعیین می‌کند، هستیم.

معاون وزیر دفاع و پشتبیانی نیروهای مسلح با تصریح بر الزم عمل به فرامین مقام معظم رهبری جهت ارائه فرصت به نخبگان کشور افزود: دشمنان با هجمه‌های رسانه‌ای در تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان نخبه می باشند و این در حالی است که با میدان دادن به نخبگان باید نقشه شوم دشمنان جمهوری اسلامی را نقش بر آب کنیم.

امیر خواجه فرد گسترش تولیدات دانش بنیان را در راستای افزایش اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: سواحل سه استان شمالی باید به فناری تاکسی هوایی مجهز شود و این موضوع جز افتخارات میهن اسلامی خواهد شد.

مهندس علی اوسط اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به جایگاه استان گیلان و این منطقه به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور، میزبانی از رویداد ملی و بین الملل صنعت هوایی کشور را فرصتی جهت نمایش توانمندی های صنایع هوایی ایران اسلامی و جذب سرمایه گذار در این حوزه اعلام و اضافه نمود: بخشی از برنامه های این رویداد به صورت میدانی و در حاشیه نوار ساحلی با حضور مقامات ارشد نظامی کشوری و لشگری وگردشگران برگزار خواهد شد و در بخش دیگر در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی این منطقه بستر معرفی تولیدات و توانمندی های صنایع هوافضا فراهم شده که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، نمایشگاه صنایع هوایی پیش از این ۹ مرحله در جزیره کیش برگزار می‌شد و گیلان و منطقه آزاد انزلی شهریور ماه امسال برای نخستین باز میزبان برپایی این رویداد ملی است.

در جلسه مزبور علاوه بر معاونین ومدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و فرماندهان نظامی و انتظامی گیلان حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.