×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پروژه احداث کارخانجات اسید شرکت مس گواهی تعهد به تعالی را از آن خود کرد

تجارت گردان | پروژه احداث کارخانجات اسید شرکت مس گواهی تعهد به تعالی را از آن خود کرد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از «مس‌پرس» جایزه ملی مدیریت پروژه ایران که براساس استاندارد بین‌المللی تعالی مدیریت پروژه PEB هر ساله ازسوی انجمن ملی مدیریت پروژه ایران به پروژه‌های برتر کشور تعلق می‌گیرد، امسال به پروژه احداث کارخانجات اسید شرکت ملی صنایع مس ایران رسید. 

دکتر سعدمحمدی با بیان این‌که برای پروژه کارخانجات اسید شرکت مس ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام گرفته است، ادامه داد:‌ پروژه احداث کارخانجات اسید با هدف تکمیل چرخه تولید مس در تکنولوژی ذوب فلش و تبدیل گازهای مضر به اسید سولفوریک انجام گرفت. با اجرای این پروژه تمامی گازهای مضر ناشی از فرآیند ذوب فلش کنترل و تبدیل به ماده‌ای با ارزش افزوده بالا شد. 

مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر این‌که اجرای پروژه احداث کارخانجات اسید هم یک پروژه زیست‌محیطی است و هم یک پروژه اقتصادی، گفت: با اضافه شدن اسید سولفوریک تولیدی این کارخانجات به بازار طی چهار سال گذشته قیمت اسید سولفوریک از ۱۰۰۰ تومان در هر تن به ۱۰۰ تومان در هر تن رسیده و فکر می‌کنم اسید سولفوریک تنها ماده‌ای است که در طول این مدت قیمتش کاهش داشته است. 

وی اضافه کرد: اسید سولفوریک کاربرد فراوانی در تولید مواد شیمیایی ارزشمند دیگر دارد. با تبدیل اسید سولفوریک به مواد شیمیایی دیگر، ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور ایجاد خواهد شد.

نیروی انسانی شایسته، رمز موفقیت پروژه

دکتر سعدمحمدی با اشاره به هدف شرکت مس از شرکت در جایزه ملی مدیریت پروژه گفت:‌ شرکت ملی صنایع مس ایران سرمایه‌گذاری قابل توجهی به میزان ۲۴۸۰ میلیون یورو به‌علاوه ۲۵ هزار میلیارد تومان در ۲۹ طرح توسعه‌ای برای ارتقای سطح تولید به ۵۵۰ هزار تن کاتد در افق ۱۴۱۰ انجام داده است. در مسیر اجرای این طرح‌های توسعه‌ای پایش از نظر فنی و اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد که خوشبختانه ارزیابی‌های انجام‌گرفته منجر به دریافت گواهی تعهد به تعالی شد.

مدیرعامل شرکت مس نیروی انسانی شایسته که با انتخابی دقیق در جای درست قرار گرفته‌اند را از عوامل اصلی موفقیت پروژه‌ها خواند و ادامه داد: در شرکت ملی صنایع مس ایران و در طرح احداث کارخانجات اسید تمامی مدیران و پرسنل با یکدلی و هم‌رنگی و دانش و تجربه کار کردند و توانستند این موفقیت را رقم بزنند.

وی با اشاره به این‌که با تلفیق تجربه و علم می‌توان اهداف کمی و کیفی پروژه‌های توسعه کشور را با سرعت محقق کرد، اضافه کرد:‌ ما در کشور فرهیخته‌های زیادی داریم، آن‌چه مهم است برنامه‌ریزی برای استفاده از وجود آن‌هاست. با نیروی انسانی کارآمد و یک برنامه مدون و منضبط می‌توان به موفقیت رسید. 

شرکت مس در مسیر توسعه ملی و بین‌المللی

دکتر سعدمحمدی خاطرنشان کرد:‌ ما در شرکت ملی صنایع مس ایران در تلاش هستیم با ارتقای سطح دانش پرسنل شرکت به مرزهای روز دانش دنیا، افزایش تولید و ارتقای جایگاه صنعت مس کشور در صنعت مس دنیا را با استفاده از تکنولوژی‌های برتر جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده رقم بزنیم. به‌علاوه از این رهگذر بتوانیم سهم تولیدمان را از تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم و اشتغال‌زایی و افزایش صادرات را برای کشور به ارمغان بیاوریم. 

گفتنی است جایزه ملی مدیریت پروژه هر سال با هدف تشویق و ترغیب تیم‌های پروژه برای انجام خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های بهبود، حمایت از مدیریت پروژه حرفه‌ای در راه رسیدن به عملکردی متعالی، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تیم‌های پروژه، شناسایی نمونه‌های برتر مدیریت پروژه در کشور و معرفی آن‌ها و دریافت گزارش بازخورد جامع از پروژه، نحوه مدیریت و نتایج آن توسط متقاضی برگزار می‌شود که امسال از میان ۱۰ منتخب شرکت ملی صنایع مس ایران برای پروژه احداث کارخانجات اسید خود موفق به کسب گواهی تعهد به تعالی شد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.