×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پروژه زمزم ۳، افزایش ظرفیت تولید و اصلاح مصرف انرژی در شرکت فولاد خوزستان

به گفته شهنیانی معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان برنامه چهارم توسعه شرکت شامل احداث کوره احیایی مگامدول آهن با ظرفیت ۱٫۷۶۰ میلیون تن و افزایش حدود ۲ میلیون تن در قالب طرح زمزم ۳ است. این طرح جایگزینی نوین در تکنولوژی‌های قدیمی شرکت را به همراه دارد و در شرایط تحریمات و شرایط کرونایی اخیر، توانسته است توسعه را در شرکت فولاد خوزستان به ثبت برساند.

او ادامه داد: در حال حاضر، در سبد پرتفوی شرکت فولاد خوزستان حدود ۳۴۰ پروژه وجود دارد، که ۱۸۰ مورد در حال حاضر فعال و در حال اجراست.

معاون طرح و توسعه شرکت به چالش مهم تولید در صنایع بزرگ فولادی‌ها اشاره کرد و افزود: پروژه زمزم ۳ اصلاحاتی را برای حل این مشکل داشته و به تازگی استارت خورده است.

میثم شهنیانی، معاون طرح و توسعه این شرکت، به جزئیات طرح‌های بزرگ تولید انرژی پرداخت و اعلام کرد که شرکت به منظور تأمین نیازهای انرژی خود، قصد دارد یک نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را در قالب طرح زمزم ۳ احداث نماید.

شهنیانی افزود این طرح جزء اقدامات توسعه‌ای شرکت است و به منظور بهبود تأمین انرژی مورد نیاز شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: هدف شرکت از احداث این نیروگاه، توسعه آن به ۱۰۰۰ مگاوات برق است که باعث تقویت بخش انرژی و تأمین نیازهای مختلف شرکت می‌شود.

او همچنین، افزود: در طرح زمزم ۳ دو نیروگاه دیگر با ظرفیت حدود ۴۰۰ کیلووات و یک نیروگاه با تکنولوژی سولاریمی نیز در دست مطالعه و بررسی قرار دارند.

شهنیانی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در فاز چهارم توسعه، افزایش ۲.۳ میلیون تن ظرفیت را مطرح کرد و بیان کرد که این افزایش بخش مهمی از آن در قالب طرح‌های زیست محیطی اجرا می‌شود. او تاکید کرد که شرکت فولاد خوزستان در زمینه طرح‌های زیست محیطی کل کشور پیشرو است.

شهنیانی با بیان اینکه پروژه زمزم ۳ تحت لیسانس میدرکس اجرا می‌شود، از بهبود مصرف انرژی و تولید آهن اسفنجی با کیفیت بهتر خبر داد. وی به کمبود نقدینگی ناشی از  تحریم ها و افزایش حامل‌های انرژی به عنوان بزرگترین دغدغه شرکت فولاد خوزستان اشاره کرد.

شهنیانی در پایان افزود: شرکت فولاد خوزستان از سال ۶۷ با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن آغاز به کار کرده و اکنون به ظرفیت تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات رسیده است. در برنامه چهارم، بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در طرح زمزم ۳ با شرکت فولاد خوزستان در حال مذاکره و انعقاد قرارداد می‌باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.