×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پوشش حداکثری قالی بافان در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر/حق بیمه سهم پرداختی قالیبافان در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می شود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران،  فرح ناز رافع در گفت و گو با شاتا اعلام کرد:  با هماهنگی های بعمل آمده با معاون اشتغال روستایی ریاست جمهوری مبنی بر حمایت حداکثری از فعالان عرصه تولید فرش دستباف امکان پوشش حداکثری قالی بافان (۴۶۰۰۰۰نفر) در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با شرایط جدید فراهم شده است .

رافع تاکید کرد: در تفاهم نامه منعقد شده مرکز با معاونت اشتغال روستایی ریاست جمهوری منعقد شده  ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولین مورد توافق قرار گرفته است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود،  حق بیمه سهم پرداختی قالیبافان در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می¬شود و کلیه افراد شاغل به شغل قالیبافی و یا حرفه¬های مرتبط با آن که ساکن شهرها باشند نیز علاوه بر روستاییان می¬توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

رافع تصریح کرد، نقل و انتقال بیمه پردازی از این بیمه با سایر بیمه¬ها نظیر سازمان تأمین اجتماعی، بیمه بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و بالعکس وفق قانون نقل و انتقال امکان-پذیر است.

رافع با بیان این موضوع که با توجه به پیگیری های بعمل آمده افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درصورت فعالیت در مشاغل فصلی نیاز به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی ندارند، مزایای مستمری پیری، مستمری ازکار افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، مزایای مستمری از کار افتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری  از مزایای بیمه این صندوق برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.