×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیام نوروزی دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان

سال ۹۹ تداوم تحریم ها از یک سو وانتشار ویروس کرونا از سوی دیگر سالی سخت برای کشور و نظام بانکی رقم زد. شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن زندگی هموطنان را به شکل وسیعی تحت تاثیر قرار داد، به ویژه همکاران ما در شعب بانک، روزهای پراضطراب و سختی را پشت سرگذاشتند که ضمن تقدیر از همکاران گرانقدر به خاطر ایثار و ازخودگذشتگی در خدمت رسانی به مشتریان ارجمند در رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت توسعه بانکداری الکترونیک تاکید می گردد. این مهم موجب می گردد که مشتریان محترم با استفاده مناسب از خدمات بانکداری الکترونیک و ظرفیت ها و ابزارهای گسترده بانک ، خدمات مورد نظر را به صورت غیرحضوری دریافت نمایند.
از طرف دیگر فرصتی ایجاد شود که همکاران ارجمند شعب با برقراری تماس غیرحضوری با مشتریان، خدمات و سرویس های مورد نیاز را برای آن ها بیش از گذشته و با حفظ سلامت همکاران و مشتریان فراهم سازند.به ویژه تغییراتی که از سوی مراجع نظارتی و بانک مرکزی در ارایه برخی از خدمات بانکی داده شده منجمله تغییر و اصلاح قانون چک علیرغم بروز برخی محدودیت ها و مشکلات در شعب و ستاد فرصت های جدیدی را به وجود آورده که سهم بانک از بازار به نحو چشم گیری افزایش یابد.
بانک پارسیان در سالی که گذشت به مدد پشتکار و همت همکاران عزیز توانست با اقداماتی همچون؛ تنوع در سبد محصولات و خدمات ، کاهش بهای تمام شده پول از طریق بهینه نمودن ترکیب پرتفوی سپرده ها ، افزایش میزان وصولی از معوقات و تلاش در جهت تطبیق سیاست های اعتباری خود با سیاست های کلی نظام، خیزشی بلند در راستای بهبود شرایط و حرکت به سوی دستیابی به سود باکیفیت و پایدار بردارد.
رشد حدود ۲۱۲۰ درصدی سود تلفیقی گروه بانک در نیمه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از عملکرد درخشان گروه بانک و همت و تلاش کارکنان در سال سخت اقتصادی دارد.
همچنین بانک پارسیان در راستای اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید اقدام به واگذاری دارایی ها و املاک مازاد خود کرد و با عرضه شرکت های اپال کانی پارس و لیزینگ پارسیان در بورس با ارزش بازاری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، برای سهامداران ارزش افزوده جدیدی ایجاد نمود.
در راستای ایفای «مسئولیت‌های اجتماعی» نیز با تنظیم مجموعه استراتژی‌ها و سیاست‌های کلان در حوزه‌های گوناگون مشتریان، سهام‌داران، همکاران وجامعه به‌ صورت پیوسته اقدامات و فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی به ویژه اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با هدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی به انجام رسانده است.
از جمله این اقدامات، جهت‌دهی منابع قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغال‌زا و همکاری با سازمان‌ها و بنیادهایی همچون بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که تمرکز اصلی آن‌ها بر موضوع فقرزدایی و پاک کردن غبارمحرومیت از چهره محرومان جامعه است .
توسعه و تعمیق اشتغال و حمایت از اقشار آسیب پذیر همواره مورد توجه ویژه بانک پارسیان بوده و بر این اساس صندوق قرض الحسنه توانسته است در همکاری با موسسات و انجمن های حمایتی در سراسر کشور از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دیگر هموطنان نیازمند، با اعطای وام ارزان قیمت ، در رفع نیاز‌های ضروری ایشان در حد توان، نقش‌آفرین و اثرگذار باشد. بر این اساس این صندوق از ابتدای تاسیس تا کنون بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های ازدواج، درمان، مسکن، اشتغال و ضروری به بیش از ۱۴۲ هزار نفر از هموطنان پرداخت کرده است.
در سال ۹۹ بر اساس منویات مقام معظم رهبری بانک توانست با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های خود و در مسیر تحقق “جهش تولید” ، رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان گام های موثری بردارد و به عنوان تسهیل‌گر و محرک چرخه های اقتصاد و تجارت ، نام وجایگاه خود را بیش از پیش درجامعه به عنوان بانکی پیشگام مطرح نماید.
ایجاد بیش از صدهزارشغل از محل پرداخت تسـهیلات سرمایه ثابت در بخش های مختلف خدمات، صـنعت و معدن وکشاورزی توسط بانک پارسیان که به میزان سهم از نقدینگی کل کشور است، نمونه ای از اقدامات ارزشمند بانک در راستای ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از جهش تولید است.
امید است در سال ۱۴۰۰ نیز با لطف خداوند متعال و به پشتوانه اعتماد و همراهی سهامداران و مشتریان ارجمند و تلاش مضاعف بیش از پیش در مسیرخدمت گذاری به مردم و مشتریان تحقق اهداف سهامداران بانک گام برداریم.
بی شک نقش بی بدیل سرمایه های انسانی بانک مشتمل برکلیه کارکنان و مدیران برای تحقق استراتژی و برنامه طراحی شده انکار ناپذیر بوده و لازم می دانم ضمن شکر وسپاس از این نعمت و خیرکثیر داشتن همکاران ساعی، قابل اعتماد و با اراده، سلامتی، بهروزی و شادکامی همه همکاران و خانواده های محترمشان را آرزو نمایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.