×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین، تداوم دفاع مقدس مقابل استکبار بود

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، سرهنگ فریبرز خزایی روز سه شنبه به مناسبت بزرگداشت روز مقاومت مردم دزفول ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای بسیج، اظهار داشت: چهارم خردادماه در تقویم ملی ما به عنوان روز پایداری و مقاومت مردم عزیز و قهرمان دزفول ثبت شده است، شهری که مردمانش با ایمان و اعتقاد راسخ مقاومت کردند و دوستی ویژه‌ای با رزمندگان داشتند. 

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رسالت ذاتی مجموعه بنیاد و ماموریت جدی همه اعضای بسیج بنیاد خواند و افزود: تلاش همه باید در جهت پویا ماندن این فرهنگ باشد. شهدای عزیز، جانبازان گرانقدر و آزادگان سرافراز بر گردن همه ما حق دارند و در ادای این حق ما با خدا معامله می‌کنیم.

سرهنگ خزایی در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه‌های مرکز بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: بسیج در نیمه اول سال که با هفته دفاع مقدس همراه است، چند برنامه محوری آغاز کرده و مکاتبات آن با مراکز استانی انجام شده است که جشنواره قرآنی شهید فخری‌زاده، طرح کارمند و مدیر تراز انقلاب، برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز رحلت حضرت امام‌خمینی (ره) در نیمه خردادماه، بزرگداشت روز عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی در پایان ضمن تاکید بر حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: در بحث انتخابات فارغ از اینکه به چه کسی رای می‌دهیم؛ میزان، حضور آحاد مردم و مشارکت بالا است، زیرا مشارکت بالا سایر مولفه‌های قدرت را بالا می‌برد.

تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای نگهداشت این کشور و انقلاب  

همچنین سرهنگ وحید تیموری، فرمانده بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ ضمن تبریک و تهنیت سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت دزفول، عنوان کرد: اگر به تاریخچه جنگ از صدر اسلام تا زمان دفاع مقدس و تاکنون نگاه کنیم، دفاع یک امر پسندیده و الهی است و برای ادامه حیات نظام اسلامی و بقای انقلاب حتما باید فرهنگ مقاومت، ایثارگری و شهادت‌طلبی وجود داشته باشد.

وی در ادامه مقاومت رزمندگان و مردم در دفاع مقدس و خرمشهر را عنایت خداوند دانست و افزود: در جریان آزادسازی خرمشهر، فرماندهان و رزمندگان زیادی نقش بی‌بدیلی داشتند اما حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ زیرا اگر عنایت خداوند نباشد، هیچ پیروزی هم نیست.

وی اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای نگهداشت این کشور و انقلاب تقدیم شده است. تکریم و توجه به خانواده‌های معظم این شهدا، وظیفه همه ما است و مختص بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست. همه دستگاه‌های اجرایی افتخار می‌کنند در این راستا کاری انجام دهند.

در ادامه این مراسم جانباز خلیل‌الله عزیزی، از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و از وی تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.